دوربین بدون آینه فوجی

شرکت فوجی از اوایل سال ۲۰۱۳ شروع به تولید دوربین بدون آینه کرد. تا سال ۲۰۱۸ تمرکز این شرکت بر روی گسترش و توسعه دوربین های DSLR  بود. تا اینکه از اواسط سال ۲۰۱۸ این شرکت با تمرکز بیشتر بر روی دوربین های بدون آینه، در پی جایگزینی این دوربین ها، به جای دوربین DSLR  بود.

 

دوربین بدون آینه چیست؟

دوربین عکاسی بدون آینه با لنز قابل تعویض نسل به روز شده ای از دوربین های کامپکت است، که لنز آن قابل تعویض می باشد. به دوربین های بدون آینه به اختصار MILC  می گویند که مخفف کلمه های Mirrorless Interchangeable Lens Camera  است. اولین دوربین های بدون آینه در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت پاناسونیک به بازار عرضه شد. اما امروزه برندهای مختلفی از جمله شرکت فوجی، تولید کننده انواع دوربین بدون آینه می باشند.

fuji

دوربین بدون آینه فوجی

دوربین بدون آینه فوجی یا  Mirrorless، نسل جدیدی از دوربین های برند فوجی هستند. در تولید دوربین های بدون آینه، از آینه های بازتابی استفاده نمی شود، که نقطه تمایز این دوربین با سایر دوربین های تولید شده توسط برند فوجی همین است. به دلیل عدم وجود آینه های بازتابی در دوربین های بدون آينه، نور به طور مستقیم به سنسور دوربین تابیده می شود. این دوربین ها با لنزها و کاربردهای مختلف تولید می شوند، و قابلیت بسیار بالایی برای شخصی سازی دارند.

 

ثبت عکس با دوربین بدون آینه فوجی

به وسیله منظره یاب دوربین بدون آینه فوجی شما قادر هستید، تصاویر را به صورت زنده روی دوربین مشاهده کنید‌. برای ثبت عکس در این دوربین ها، پس از اینکه دکمه شاتر توسط عکاس فشار داده شد، تیغه ای که بر روی دوربین قرار دارد پایین می آید، تا سنسور دوربین در برابر نور قرار بگیرد. پس از آن، همان تیغه مجددا بالا آمده تا سنسور را بپوشاند و تصویر سوژه مورد نظر ثبت شود.

fujifilmانواع دوربین بدون آینه فوجی

دوربین های بدون آینه برند فوجی در سه مدل تولید می شوند که در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم:

  • دوربین بدون آینه مدلGFX

دوربین های مدل GFX  از باکیفیت ترین مدل های دوربین بدون آینه موجود در بازار هستند‌. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ها،  از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار هستند و تمامی نیازهای یک عکاس حرفه ای را برآورده می کنند.

  • دوربین بدون آینه فوجی مدلX

دوربین های مدل X  از سبک ترین و فشرده ترین دوربین های تولید شده توسط شرکت فوجی هستند. این مدل دوربین، سبک های مختلف عکاسی از آماتور تا حرفه ای را پوشش می دهد و نیاز کلیه عکاسان را برطرف می کند.

  • دوربین بدون آینه مدل X-TR IR

دوربین های مدل X-TR IR  دوربین های مادون قرمز بدون آینه تولید شده توسط برند فوجی هستند.

 

مزیت های دوربین بدون آینه فوجی نسبت به مدل DSLR

  • وزن کمتر و اندازه کوچکتر

در دوربین بدون آینه فوجی آینه وجود ندارد، همین ویژگی سبب وزن و سایز کوچکتر آن ها نسبت به دوربین DSLR  شده است. ابعاد جمع و جور این دوربین عکاسی به دلیل طراحی خاص متخصصان شرکت فوجی، و وزن کمتر آن ناشی از کوچکتر شدن قطعات به کار رفته در این دوربین است‌. از آنجایی که این دوربین ها سبک و کوچک هستند و قابلیت حمل آسانی دارند، بسیار مناسب برای استفاده در پیاده روی و مسافرت هستند.

  • اجازه مشاهده کنتراست و نوردهی قبل از ثبت تصاویر

دوربین بدون آینه فوجی، از منظره یاب الکترونیکی به جای منظره یاب اپتیکال استفاده می کند. این ویژگی سبب شده تا بتوان قبل از ثبت تصاویر، کنتراست و نوردهی عکس را تنظیم کرد. منظره یاب الکترونیکی با استفاده از شارژ دوربین عمر باتری را کاهش می دهد. در واقع عمر باتری در این دوربین ها کمتر از دوربین های DSLR  است که از منظره یاب اپتیکال استفاده می کنند.

  • سرعت شاتر بیشتر

زمان لازم برای ثبت تصاویر در دوربین های بدون آینه، کم تر از مدل DSLR  می باشد. ساختار ساده تر این دوربین ها سبب افزایش سرعت شاتر در آن ها شده است، که این امر در حالت Burst  دوربین قابل مشاهده است. سرعت بالاتر، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از در حرکت ترین سوژه ها به صورت ثابت عکس بگیرید.

  • لرزش کمتر

تثبیت عکس در این دوربین ها، به دلیل وجود لرزشگیر داخلی یا IBS  و عدم وجود آینه بهتر از مدل DSLR انجام میشود. همچنین کمتر شدن قطعات این دوربین، صدای دوربین را به طور قابل توجهی کاهش داده است. مطمئنا لرزش دوربین در زمان عکاسی، کیفیت عکس را تا حد زیادی کاهش می دهد، این مشکل با توجه به قدرت تثبیت بهتر دوربین بدون آینه، تا حد زیادی رفع شده است، که اهمیت ویژه ای در عکاسی در هنگام شب دارد.

  • سنسور بزرگتر دوربین بدون آینه

سنسور یا حسگر دوربین بدون آینه فوجی، بزرگتر از دوربین DSLR  است که سبب افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده دوربین می شود. با بزرگتر شدن سنسور های دوربین، ابعاد پیکسل‌های ذرات دریافت کننده نیز بیشتر می شود، که سبب افزایش نور دریافتی توسط دوربین می شود. این ویژگی سبب افزایش میزان روشنایی تصاویر در زمان عکاسی در محیط های کم نور می شود. از طرفی افزایش اندازه سنسورها، تعداد Photosite های بیشتری ایجاد می کند، که دامنه پویایی را افزایش داده و سبب نویز کمتر در هنگام عکاسی می شود.

  • سرعت فوکوس بالاتر

دوربین بدون آینه فوجی، سرعت فوکوس بالاتری نسبت به دوربین عکاسی DSLR  دارد. این ویژگی در محیط های شلوغ سبب کاهش دقت فوکوس دوربین می شود.

 

خرید دوربین فوجی

در هنگام خرید دوربین بدون آینه فوجی دقت کنید تا حتما دوربین اصلی شرکت فوجی را خریداری کنید. بنابراین خرید از فروشگاه های معتبر، نکته اصلی در مورد خرید این دوربین ها است. فروشگاه اینترنتی سینا دوربین در همدان، ارائه دهنده انواع دوربین های عکاسی و فیلمبرداری است. شما میتوانید دوربین بدون آینه فوجی را با ضمانت اصل بودن کالا و کمترین قیمت، از فروشگاه اینترنتی سینا دوربین خریداری کنید. برای ثبت سفارش و خرید محصولات به سایت شرکت مراجعه بفرمایید.