مقاسیه لپ تاپ های ایسوس (Asus) و لنوو (Lenovo)

احتمالا هنگام خرید لپ تاپ با دو برند ایسوس(Asus) و لنوو(Lenovo) که جزء بهترین و مشهورترین لپ تاپن ، مواجه شده اید .رقابت شدیدی در بازار ایران بین این دو برند وجود دارد در واقع هر دو برند جز پرفروش ترین ها در ایران هستند. مطمئنا مقایسشه کلی محصولات این دو تولید کننده کار درستی نیست ولی درپاسخ به این سوال که لپ تاپ ایسوس(Asus) بهتر است یا لنوو(Lenovo)  می توان گفت کاملا به نوع کار شما با لپ تاپ و انتظارتتان از آن بستگی دارد . هر کدام از لپ تاپ این برندها ، نقاط قوت و نقاط ضعف منحصر به خود را دارند. با این حال برخی نکات درباره کیفیت ساخت ، قیمت و طراحی لپ تاپ ایسوس(Asus) و لنوو(Lenovo) در این مطلب مطرح می شود که می تواند شمارو در انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب خود ، کمک نماید.

 

asus vs lenovo

 

مقاسیه لپ تاپ های ایسوس (Asus) و لنوو (Lenovo)

کیفیت ساخت لنوو یا ایسوس

از آنجاییکه تنوع محصولات هر دوشرکت بالاس و در بین هر دو برند ، هم محصولات با کیفیت و هم محصولات با کیفیت پایین وجود دارد ، پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. با این حال در این رابطه می توان مقایسه جزئی تر داشت.

تفاوت های کیفیت ساخت بین برندهای ایسوس(Asus) و لنوو(Lenovo) بسیار جزئی است و حتی می توان گفت در یک سطح قراردارند.ولی با توجه به نوع محصول می تواند تغییر کند. در واقع هر دو برندهای معتبری هستن که در تولید لپ تاپ و نوت بوک بسیار موفق بوده اند. بدون شک ، کیفیت بالای هر دو شرکت یکی از دلایل محبوبیت آن ها است. تا چند سال پیش ، محصولاتی که به عنوان لپ تاپ هایی با قطعات باکیفیت و با عمر بالا شناخته شده بودند ، لپ تاپ های ایسوس (Asus) بودند در واقع زمانی که لنوو(Lenovo) شهرتی نداشت ، اما رفته رفته از نظر کیفیت ساخت و استفاده از سخت افزار به روز و پیشرفته، لنوو (Lenovo) نشان داد که دست کمی از رقیب قدرتمندش ندارد. در واقع بیشتر به مدل لپ تاپ هایی که انتخاب می کنید بستگی دارد . هم ایسوس(Asus) و هم لنوو(Lenovo)،کیفیت از اصول کار آنهاست.

 

asus vs lenovo

 

مقایسه ایسوس (Asus) و لنوو (Lenovo) به لحاظ طراحی

طراحی و ظاهر لپ تاپ هنگام خرید برای بسیاری از مشتری ها اهمیت ویژه ای دارد. هرفردی ممکن است طراحی و ظاهر خاصی را بپسند در نتییجه انتخاب هر کدام از این دو برند لپ تاپ به لحاظ ظاهر کاملا سلیقه ای است. لنوو (Lenovo) طرح ها ورنگ ها ی مختلفی را در ساخت لپ تاپ های خود بکار گرفته است . از آن طرف ایسوس (Asus) هم برای ساخت لپ تاپ هایش از مواد مختلف و متنوعی استفاده کرده است که این کار باعث ایجاد تنوع در طرح ها و رنگ های محصولات ایسوس (Asus) شده است. در واقع می توان گفت به لحاظ طراحی و ظاهر، لپ تاپ های ایسوس(Asus) تنوع بیشتری نسبت به لپ تاپ های لنوو(Lenovo) دارند.asus-vs-lenovoتنوع محصولات ایسوس (Asus) به نسبت لنوو(Lenovo)

از آنجاییکه دو برند از تنوع محصولی بالایی برخوردار هستند در نتیجه تو این زمینه به درستی نمی توان این دو برند را مقایسه کرد بطوریکه در هر شاخه و زمینه احتیاج به لپ تاپ داشته باشید این دو برند لپ تاپ پاسخگوی نیاز شما خواهند بود در واقع شما می توانید انواع مختلفی از لپ تاپ ها را در لیست محصولات هر دو تولید کننده مشاهده کنید که می توانید آن چه را که به دنبال آن هستید بیابید که دقیقا مطابق با نیاز شماست.

لپ تاپ های ایسوس (Asus) و لنوو(Lenovo)  جهت پاسخگویی به طیف های مختلف مشتری ها با نیاز خاص خودشان، به چند دسته تقسیم بندی شده اند.

دسته های زیر ، تنوع محصولات دو شرکت لنوو(Lenovo) وایسوس (Asus)هستند:

  • لپ تاپ های گیمینگ
  • لپ تاپ های حرفه ای و قدرتمند
  • لپ تاپ کاری و خاص منظوره
  • لپ تاپ های معمولی و همه کاره
  • لپ تاپ های سبک وزن
  • لپ تاپ های لمسی
  • لپ تاپ های باریک و ظریف

البته می توان گفت در این خصوص ، تنوع بیشتری در دسته بندی های لپ تاپ های ایسوس (Asus) نسبت به لپ تاپ های لنوو (Lenovo) وجود دارد. همچنین تنوع ظاهری ایسوس (Asus) بسیار بیشتر از لنوو (Lenovo) می باشد.

asus-vs-lenovo

قیمت ایسوس (Asus) بهتره یا لنوو(Lenovo)

پاسخ به این سوال برخلاف سوال اول بسیار ساده است.به نسبت بسیاری از محصولات ایسوس (Asus) ، محصولات لنوو(Lenovo) از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

بدلیل بازارفوق العاده رقابتی دو برند لنوو و ایسوس و همچنین سایربرندها ی تولید کننده لپ تاپ ، به نسبت محصولات ایسوس (Asus)، لنوو(Lenovo) محصولات خود را معمولا با قیمت پایین ترعرضه می کند. البته موارد انگشت شماری وجود دارد که قیمت لنوو(Lenovo) از ایسوس (Asus) به دلیل نوع قطعات بکار رفته در لپ تاپ بیشتر باشد.

به طور کلی تولید لپ تاپ هایی با قیمت پایین تر از رقبا ، از سیاست لنوو (Lenovo) می باشد که در این زمینه موفق بوده البته نباید بی کیفیت و بی دوام بودن را از قیمت پایین دستگاه های لنوو برداشت کرد. اما این یک حقیقت است که شما می توانید یک لپ تاپ لنوو(Lenovo) با کیفیت و قدرت عملکردی بالا با قیمت پایین خریداری کنید در حالیکه باید هزینه بیشتری بابت خرید یک لپ تاپ ایسوس (Asus) با همان کیفیت پرداخت کرد.

 

asus-vs-lenovo

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

هر دو برند دارای خدمات پس از فروش خوبی هستند و شرکت های معتبری ، محصولات آن ها را گارانتی کرده اند . اما در این زمینه تفاوت هایی به دلیل زیاد بودن شرکت های گارانتی وجود دارد. اکثر محصولات ایسوس (Asus) دارای گارانتی یکپارچه می باشند به این معنی که گارانتی آن توسط همه شرکت های گارانتی شده قایل قبول هستند. که در این سال ها با عملکرد خوب توانسته اند رضایت مشتری را جذب کنند. محصولات لنوو(Lenovo) هم دارای تنوع خوبی به لحاظ گارانتی هستند و گاهی یک محصول لنوو (Lenovo) با چند گارانتی مختلف و در نتیجه قیمت متفاوت به بازار عرضه می شود.

لپ تاپ های لنوو (Lenovo) توسط شرکت های مهم سازگار ، حامی ، IRG ، امرتات ، لایف و آوات ضمانت شده اند . همچنین در صورتیکه لپ تاپ های شما به تعمیر و تامین قطعه نیاز داشته باشد ، برای تعویض آن ها به اندازه کافی قطعات و لوازم جانبی برای هر دو برند در داخل کشور و بازار یافت می شود و در بین این دو برند تفاوت زیادی وجود ندارد. ولی قطعات لپ تاپ های ایسوس (Asus) به دلیل تمایل بیشتر فروشندگان برای فروش محصولات ایسوس (Asus)، کمی راحت نسبت به لپ تاپ های لنوو(Lenovo) به دست شما می رسد.

 

asus-vs-lenovo

 

تفاوت لپ تاپ های ایسوس (Asus) و لنوو(Lenovo)

لپ تاپ های لنوو(Lenovo) و ایسوس (Asus) به لحاظ اجزای سخت افزاری ، کیفیت ساخت  و قابلیت حمل قابل مقایسه هستند .رقابت شدیدی بین این دو برند از نظر سخت افزاری در ساخت لپ تاپ های خود وجود دارد و سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام می دهند. در ابتدا شرکت ایسوس (Asus) تولید کننده مادربرد بود  و در این زمینه حتی امروز هم بسیار حرفه ای عمل می کند. شرکت ایسوس (Asus) می تواند در پایین ترین قیمت ممکن تمامی اجزای رایانه خود را بدون زدن کوچکترین ضرر به خود بسازد و از آن نگهداری کند. در نتیجه در میان مشتریان شرکت ایسوس (Asus) به عنوان اصلی ترین مارک مادر بردهای به صرفه ارزان و دیگر شاخه های سخت افزار، محبوب است. در بین لپ تاپ های ایسوس (Asus) بعضی از مدل ها دارای صفحه نمایش Full HD و 4K به همراه نمایشگر لمسی Nanoedge می باشد. لپ تاپ ایسوس (Asus) به دلیل صفحه نمایش بزرگ دارای حجم بزرگتری هستند.

اما تمرکز شرکت لنوو(Lenovo) بیشتر روی قابلیت حمل لپ تاپ می باشد و بطور متوسط صفحه نمایش آن 14 اینچ می باشد .همچنین لنوو (Lenovo) بیشتر روی SSD که از HDD سریع تر است تمرکز دارد.

شرکت لنوو (Lenovo) در بیشتر لپ تاپ های خود از پردازنده های مناسب و متنوع و ایسوس (Asus) در بیشتر مدل قدیمی تر از حافظه HDD در ساخت خود استفاده می کند.

 

asus-vs-lenovo

دلیل انتخاب ایسوس (Asus)

در صورتیکه که به دنبال لپ تاپ های بادوام هستید ایسوس (Asus) می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد به این دلیل که می تواند مخصوص بازی و گیم باشد و همچنین از نظر اقتصادی لپ تاپ با صرفه ای باشد. دوام لپ تاپ ایسوس (Asus) به نسبت لنوو(Lenovo) بیشتر است و طی سالیان بلند ایسوس (Asus) به عنوان نقطه قوت خود از ویژگی بادوام بودن لپ تاپ های خود استفاده کرده است. از این لحاظ  ، ایسوس (Asus) در میان استفاده کنندگان این لپ تاپ بسیار شناخته شده و محبوب می باشد. ایسوس (Asus) گارانتی فوق العاده ای رو تک به تک اجزای محصول خود با توجه به اطمینان به دوام لپ تاپ های خود می دهد.

 

دلیل انتخاب لنوو(lenovo)

افرادی که به دنبال یک لپ تاپ برای انجام کارهای اداری و یا مدرسه هستند لپ تاپ لنوو (Lenovo) مناسب می باشد.لپ تاپ لنوو(Lenovo) که دارای طراحی های بی نظیر می باشد یک مارک شناخته شده و محبوب است که دارای ویژگی های خاص و منحصر است . این لپ تاپ با توجه به داشتن نرم افزار مفید ، برای استفاده عمومی بسیار مناسب و کاربردی می باشد. با توجه به اینکه لنوو(Lenovo) 24 درصد از سهم بازار را دارد و ایسوس (Asus)  5.5 درصد از سهم بازار را دارا می باشد لنوو(Lenovo) نسبت به ایسوس (Asus) سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده که نشان می دهد برای عموم برند لنوو(Lenovo)  قابل اعتماد و کیفیت آن نیز مورد رضایت می باشد.

 

asus-vs-lenovo 

نتیجه گیری

اساسا هدف از مقایسه لپ تاپ های ایسوس (Asus) و لنوو(Lenovo)  جهت تعیین اینکه کدام برند بهتر است و کدام یک را می توانیم به عنوان گزینه خرید انتخاب کنیم ، می باشد. در این مقاله دیدیم که هر دو برند دارای عملکرد مشابه هستند. شما باید مناسب ترین برند و مدل را بر اساس اهداف خود و بودجه ای که دارید انتخاب کنید. در واقع نیازهای خود را درنظر بگیرید و مشخص کنید از لپ تاپ خود چه انتظار و خواسته هایی دارید و انتظارات خود را لیست کنید و نزدیکترین لپ تاپ به این لیست را انتخاب کنید. سپس بعداز رسیدن به چند مدل و برند لپ تاپ ، گزینه ها را برای انتخاب بهترین لپ تاپ با توجه به بودجه تان بررسی کنید.

در مجموع هر دو شرکت را می توان در جز بهترین تولید کنندگان لپ تاپ قرار داد که رده بالایی از نظر تنوع ، کیفیت ساخت و بهرمندی از قابلیت های جدید دارند. علاوه بر این در کل ایسوس (Asus) پیشنهاد خوبی  برای اشخاصی که به دنبال لپ تاپ بادوام برای استفاده اساسی با یک لپ تاپ قدرتمند برای بازی هستند ، می باشد. از طرف دیگر لنوو(Lenovo)  برای افرادی که به دنبال مارک معروف در بین مردم هستند ، پیشنهاد می شود.