عکاسی فشن | انواع و نکات عکاسی فشن 2023
اگر عاشق مد و عکاسی هستید، عکاسی فشن ممکن است شغلی عالی برای شما باشد، زیرا عکاسی فشن ترکیبی از دو کاری است که شما به انجام آن علاقه دارید. قبل از اینکه از این فرصت استفاده کنید، این پست را بخوانید تا در مورد این صنعت بیشتر بدانید.
پیشگفتار
ما انواع مختلف عکاسی مد را پوشش خواهیم داد و نام هایی را در اختیار شما قرار می دهیم که ممکن است بخواهید دنبال کنید. ما همچنین به شما کمک خواهیم کرد تا بفهمید صنعت عکاسی مد به کجا رسیده است و ممکن است به کجا برسد.
علاوه بر این، ما نکات عکاسی عالی را ارائه خواهیم کرد که می توانید به راحتی در اولین عکس های مد عکاسی خود اعمال کنید.
هیچ عکسبرداری ای بدون کار پس از ویرایش کامل نمی شود، و ما برخی از برنامه ها و ابزارهایی را که ممکن است بخواهید برای بردن عکس های خود به سطح بعدی استفاده کنید را به شما می گوییم.
عکاسی فشن چیست؟
احتمالاً اصطلاح عکاسی فشن را شنیده اید، اما نمی دانید چگونه آن را به وضوح تعریف کنید. اگر عکاس هستید، اگر عاشق عکاسی هستید، ممکن است این تخصص عالی برای شما باشد.
در این مقاله، ما به شما کمک میکنیم که یک تعریف کاربردی از این اصطلاح ایجاد کنید، تاریخچه آن را بررسی کنید و نگاهی سریع به ویژگیهایی بیندازید که یک عکاس فشن خوب را تشکیل میدهند.
ما همچنین نقشی را که عکاسی فشن در تجربه و زندگی مصرف کننده به طور کلی ایفا می کند، بررسی خواهیم کرد.
عکاسی فشن دقیقا به چه معناست؟
در حالی که عکاسی فشن معمولاً به معنای عکس گرفتن از لباس ها و لوازم جانبی است، همچنین می تواند به معنای اشاره به آن موارد به جای عکاسی از آنها باشد. عکاسان مد باید جذابیت عاطفی برای محصولات مشتری خود ایجاد کنند. عکاسی فشن علاوه بر گرفتن تصاویر، شامل کارهای پس از ویرایش نیز می شود که باید اتفاق بیفتد.
شرکت ها، از جمله مجلات مد، از مشتریان می خواهند که هنگام مشاهده عکاسی فشن ، احساسات متفاوتی را احساس کنند. به عنوان مثال، وقتی یک عکس مد را مشاهده میکنید که قصد فروش لباسهای کودکان را دارد، این تصویر ممکن است نیاز داشته باشد که بزرگسالان، مانند والدین یا پدربزرگها و مادربزرگها، زیبا و نوازش کنند. از طرف دیگر، اگر عکس لباس زنانه باشد، شرکت ممکن است بخواهد بیننده دیدگاه احساسی و سکسی داشته باشد. با این حال، اگر تصویر لباس ورزشی یک مرد باشد، ممکن است شرکت بخواهد که به فرد محکم و قوی فکر کند.
چالش هایی که عکاسی فشن با آن روبرو است
عکاسان مد ممکن است مشتریان مختلفی داشته باشند. آنها ممکن است مستقیماً برای شرکت های پوشاک تولید کننده تبلیغات تلویزیونی یا چاپی کار کنند. آنها همچنین ممکن است با مجلات مد همکاری کنند تا تبلیغات را به شرکت های پوشاک بفروشند، و خوانندگان نشریه را افزایش دهند. عکاسان مد همچنین ممکن است با رویدادهایی مانند هفته های مد کار کنند تا به رویدادها علاقه ایجاد کنند.
عکاسان مد باید کل صحنه ای را که ایجاد می کنند در نظر بگیرند. باید به نظر برسد که بیننده می تواند از جایی که در آن قرار دارد خارج شود، و وارد عکس شود. بنابراین عکاس باید علاوه بر لباس و اکسسوری، محیط را نیز در نظر بگیرد. برای مثال، اگر هدفش فروش لباس شنا باشد، حتی در اواسط زمستان، عکاس ممکن است نیاز به ایجاد یک تصویر گرم و آفتابی داشته باشد. به همین ترتیب، عکاس ممکن است نیاز به ایجاد یک محیط زمستانی برای فروش لباس اسکی داشته باشد، حتی اگر هوا در بیرون 100 درجه باشد.
عکاسان مد باید خلاق باشند. آنها باید نیت عاطفی مشتریان خود را به گونه ای جلب کنند که توجه بینندگان را بهتر از رقبای خود جلب کنند.
تاریخچه عکاسی مد
حتی پس از اینکه زنان ثروتمند شروع به خرید لباسهای خود در فروشگاهها کردند، از مدلها استفاده نشد زیرا مقامات شرکت فکر میکردند که اسرار تجاری آنها را فاش میکند. بنابراین، عکاسان مجبور بودند از زنانی که در محیط های اجتماعی لباس پوشیده بودند عکس بگیرند. حتی زمانی که خانههای مد از مدلها استفاده میکردند، یک هنرمند به جای استفاده از عکاس، آنها را طراحی میکرد.
این در حدود سال 1860 زمانی که فردریک یوجین ایوز فرآیند چاپ نیم تنه را اختراع کرد، تغییر کرد. این تغییر به مجلات اجازه می داد عکس های مد را در نشریات بازتولید کنند. دو مورد از اولین کسانی که از این فرآیند استفاده کردند، هارپرز بازار، که در سال 1867 تأسیس شد، و ووگ، که اولین بار در سال 1892 منتشر شد، بودند.
در حدود سال 1910، برادران سیبرگر شروع به عکاسی از زنان با نفوذ در رویدادها کردند. ناشران شروع به استفاده از این عکس ها در نشریات فرانسوی خود کردند. به زودی خانه های لباس شروع به ارسال مدل های خود به این مراسم کردند به این امید که برادران یکی از مدل های خود را برای عکاسی انتخاب کنند.
با این حال، ادوارد استایچن، عکاس آمریکایی، زمانی که در سال 1911 از لباس مجلسی طراحی شده توسط پل پوآر برای انتشار در Art et Decoration عکاسی کرد، اعتباری را برای خلق اولین مجموعه مدرن از عکس های مد دریافت کرد.
در سال 1911، بارون آدولف دی مایر اولین عکاسی بود که با کار خود حال و هوای خود را ایجاد کرد. کارهای او اغلب زنان را در محیط های زیبا و مملو از لذت به نمایش می گذاشت. جنبش آرت دکو خیلی زود در اوج شد و او اغلب از قاب های هندسی برای نمایش آثارش استفاده می کرد.
پس از اینکه کارمل اسنو به عنوان سردبیر در هارپرز بازار کار کرد، سبک عکاسی دی مایر در راه بود. پس از اختراع فیلم کداکروم، جنبش سوررئالیسم عکاسی مد را به ویژه در آثار آندره برتون و من ری به دست گرفت. آنها دو نفر از اولین عکاسان مد بودند که شروع به ویرایش عکس ها با استفاده از نور خورشیدی، چاپ بیش از حد، کنار هم قرار دادن شفافیت های رنگی کردند.
بسیاری دیگر بر صنعت عکاسی مد تأثیر گذاشته اند، از جمله پیتر رز پولهام، آندره دورست، جورج پلات لینز و سیسیل بیتون.
اهمیت عکاسی در فشن
از همان ابتدا، عکاسی به دلایل مختلفی در فشن ضروری بوده است. عکاسی فشن به ایجاد صدای یک برند کمک می کند. همچنین به جذب مشتریان در یک مکان فیزیکی کمک می کند، یا به آنها کمک می کند تا به وب سایت شما برسند، زیرا می تواند در تبلیغات Google و سایر برنامه ها گنجانده شود. در نهایت، می تواند به مردم کمک کند تا بین گزینه های مختلف انتخاب کنند.
طراحان فشن از عکاسی برای تثبیت صدای برند خود در ذهن مصرف کنندگان استفاده می کنند. به عنوان مثال، برندها می توانند سکسی، رمانتیک، هیپ، تجاری یا انقلابی باشند. عکاسان مد حرفه ای بهترین مکان های عکاسی را برای ایجاد ظاهری متفاوت می شناسند. آنها همچنین می دانند که چگونه با نور طبیعی خورشید یا نور مصنوعی کار کنند، تا جلوه های منحصر به فردی ایجاد کنند.
به خصوص هنگام خرید آنلاین، عکاسی فشن حیاتی است، زیرا به مصرف کننده ایده میدهد که لباس چگونه با آنها تناسب دارد. بسیاری از مصرفکنندگان میدانند که لباسی میخواهند که به شیوهای خاص متناسب باشد، و تصاویر یک عکاس مد به آنها اجازه میدهد لباسهایی را پیدا کنند که متناسب با آنها باشد.
مصرف کنندگان واکنش عاطفی به رنگ های خاص دارند. یک عکاس مد خوب درک میکند که رنگهای مختلف چگونه بر انتخاب مصرفکننده تأثیر میگذارند، و به شرکتها کمک میکنند تا تأثیر احساسی مورد نظر را دریافت کنند. به عنوان مثال، اگر این شرکت بخواهد مشتریان را محافظهکار و قابل اعتماد بسازد، رنگهای آبی و سبز بیشتری را در عکسهای خود قرار خواهند داد.
هنگامی که یک شرکت سعی می کند بهترین راه برای نمایش یک آیتم را انتخاب کند، عکاسی مد می تواند با ایجاد چندین انتخاب بدون جابجایی همه چیز کمک کند. این می تواند یک مزیت بزرگ باشد زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود و همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تصمیم بگیرند که چه اقلامی را برای ایجاد نمایشگر عالی باید سفارش دهند.
علاوه بر این، مدل هایی که به دنبال ورود به این صنعت هستند، به یک نمونه کار عالی برای نمایش کار خود نیاز دارند. یک عکاس مد می تواند آن عکس ها را بگیرد و به مدل ها کمک کند تا جنبه های مختلف خود را نشان دهند.
چه چیزی یک عکاس مد خوب را می سازد؟
یک عکاس مد خوب باید در خیلی چیزها استاد باشد. آنها باید جو شرکت و نحوه استفاده از عکس هایشان را درک کنند. عکاس همچنین باید بداند که چگونه با افراد مختلف کار کند. آنها همچنین باید نحوه نوشتن تصاویر را بدانند و بر دوربین ها، نورپردازی و پردازش تسلط داشته باشند.
یک عکاس مد خوب باید مردمی باشد، زیرا در طول حرفه خود با مردم سروکار دارد. اغلب، آنها باید با مشتریان تعامل داشته باشند تا تکالیف با کیفیتی دریافت کنند. سپس، آنها معمولاً باید دستیارانی را در محل کار استخدام و هدایت کنند تا آن را به موقع و حرفه ای انجام دهند. آنها همچنین ممکن است مجبور به هدایت مدل ها شوند.
عکاسان مد باید توانایی توجه به جزئیات را داشته باشند. به عنوان مثال، آنها باید بدانند نور طبیعی از چه جهتی میآید و برای گرفتن بهترین عکسها خود را وفق دهند. آنها همچنین باید در هنگام ویرایش به جزئیات توجه کنند تا بهترین عکس های ممکن را ایجاد کنند.
در حالی که بسیاری از چیزها را می توان در پس از ویرایش اصلاح کرد، یک عکاس مد خوب باید چراغ ها و دوربین های خود را به طور یکپارچه کار کند. علاوه بر این، آنها باید بدانند که به چه تجهیزات دیگری برای عکسبرداری نیاز دارند و چگونه با آن کار کنند. آنها همچنین به مهارت در استفاده از نرم افزارهای پس از ویرایش نیاز دارند.
مهمتر از همه، یک عکاس خوب باید فروشنده خوبی باشد، و باید بداند که چگونه معاملات را ببندد تا برای مشتریان جذاب و برای خودشان مفید باشد. عکاس باید قراردادهای غیررقابتی را درک کند و مایل باشد که آنها را زیر پا نگذارد.
انواع عکاسی فشن
در حالی که ممکن است در هنگام شروع به چندین نوع مختلف عکاسی فشن نیاز داشته باشید، در نهایت، اکثر عکاسان در یک زمینه تخصص دارند. بنابراین شناخت حوزه های مختلف می تواند حیاتی باشد و در این فصل به بررسی آنها می پردازیم.
اولین نوع عکاسی فشن ، فشن خیابانی بود، که در آن عکاسان از افراد در رویدادهای مختلف، عمدتاً مسابقات اسب دوانی، عکس می گرفتند. طولی نکشید که مدل ها به برخی از این رویدادها فرستاده شدند و عکاسی مد بالا ایجاد شد. با شروع انتشار نشریاتی مانند Harper’s Bazaar، Vogue، و Cosmopolitan، آنها عکاسانی را استخدام کردند تا صدای برندهای منحصر به فرد ایجاد کنند.
به زودی انواع دیگری از عکاسی به این ترکیب اضافه شد. در مجموع، حداقل هشت نوع عکاسی فشن وجود دارد که میتوانید در آنها تخصص داشته باشید. دانستن انواع مختلف و مقایسه آنها با علایقتان میتواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه نوع عکاسی میخواهید باشید، یا اگر یک شرکت پوشاک را اداره می کنید، می تواند به شما کمک کند تا نوع صحیح عکاس را پیدا کنید.
عکاسی فشن خیابانی
عکاسی فشن خیابانی تلاش میکند تا ماهیت آنچه را که افرادی که در محیطهای شهری زندگی میکنند، و کار میکنند، میپوشند و نحوه طراحی آن را به تصویر میکشد. قلب عکاسی فشن خیابانی این است که به افراد این امکان را میدهد، که خود را با لباسی که از طریق عکس تبلیغ میشود، ببینند.
این سبک از عکاسی برای اولین بار در حدود سال 1970 توسط بیل کانینگهام رایج شد، اما او در حدود سال 2005 به دلیل کار خود شناخته شد. امروزه بسیاری از عکاسان فشن خیابانی تأثیرگذار رسانه های اجتماعی هستند، مانند:
اسکات شومان – این عکاس که بیشتر به عنوان هنرپیشه شناخته میشود، شغل خود را در صنعت مد ترک کرد تا از دخترش مراقبت کند، به دور دنیا سفر کرده و عکسهایی از افرادی که در خیابانها میبیند منتشر کرده است.
Acielle او که بیشتر به عنوان Style Du Monde شناخته می شود، اولین وب سایت مد بلژیک را در سال 2008 تأسیس کرد و او به سراسر جهان سفر کرده و از مردم در خیابان عکس می گیرد.
متیو اسپروت – متیو اسپروت که اغلب سیاه و سفید کار می کرد، عکاسی مد خیابانی خود را پس از یک حرفه ورزشی ناموفق شروع کرد.
فیل اوه – که بیشتر به عنوان Mrstreetpeeper شناخته می شود، به دور دنیا سفر کرده و عکس هایی را که اغلب در Vogue ظاهر می شود، گرفته است.
عکاسی فشن تحریریه
این عکسهای فشن اغلب متنی را همراهی میکنند، و به روایت داستان کمک میکنند. در برخی موارد، تصویر بدون هیچ متنی ظاهر می شود اما به معنای یک موضوع یا مفهوم می افزاید. آنها ممکن است از یک سبک، مانند نمای نزدیک یا ترکیبی از سبک ها، برای روایت داستان استفاده کنند. عکس ها ممکن است یک برند یا چندین برند را به نمایش بگذارند.
یکی از مشهورترین عکاسان فشن سرمقاله، Man Ray بود که کارهای زیادی برای کامل کردن سولاریزاسیون در عکاسی انجام داد. کارهای این عکاسان فشن سرمقاله معروف را به عنوان نمونه در نظر بگیرید:
تیم واکر – این عکاس مد که آثارش در ووگ، دبلیو و لاو ظاهر شده است، بیشتر به خاطر حس تخیل و غریب بودنش شناخته شده است.
استیون مایزل – این عکاس مد اغلب از کارهای خود برای جلب نظر بیننده برای در نظر گرفتن معنای بالاتر زندگی استفاده می کرد.
پائولو روورسی – عکاسی مد رویایی او مردم را به دیدن رنگ ها و بافت ها تشویق می کرد.
پیتر لیندبرگ – استفاده این عکاس از سیاه و سفید بینندگان را وادار کرد تا موضوعات را با دقت بررسی کنند.
بروس وبر –پرتره های این مرد عکاس که تاثیر زیادی را نشان می دهد، جدید و بحث برانگیز بود و ثابت کرد که مفهومی که قبلا انجام نشده بود هنوز هم می تواند مرتبط باشد.
عکاسی فشن بالا
فشن بالا استفاده از سوپرمدل ها، ورزشکاران سرشناس و سایر چهره های قابل تشخیص برای فروش لباس، لوازم جانبی و عطرها از طریق استفاده از تصاویر است. این یکی از قدیمیترین اشکال عکاسی فشن است، و حداقل در اوایل سال 1910 توسط برادران سیبرگر انجام شد. این عکسبرداریها اغلب به یک رابطه حرفهای با فرد مشهوری تبدیل میشد که از عکاس میخواست چندین بار از آنها عکس بگیرد. در بسیاری از موارد، آن عکس ها روی جلد مجلات ظاهر می شد.
در طول سال ها، عکس های نمادین بسیاری از مد بالا وجود داشته است. این نمونه ها را در نظر بگیرید:
کیت ماس و مارک والبرگ در تصویری برای Calvin Klein ظاهر شدند. هرب ریتس این تصویر نمادین را ایجاد کرد.
عکس کاملا برهنه ژیزل بوندشن که توسط پاتریک دمارشلیه گرفته شد، اولین عکس برهنه ای بود که در هارپرز بازار ظاهر شد و کار او را آغاز کرد.
عکس های نمادین پرنسس دی که زیبایی طبیعی او را نشان می داد توسط ماریو تستینو برای Vanity Fair ثبت شد.
روپاول، لئوناردو دی کاپریو، ژیزل بوندشن، ریچارد آودون و پرنسس دایانا همگی توسط پاتریک دمارشلیه عکس گرفتهاند.
بسیاری از نمادین ترین عکس های مدونا توسط استیون مایزل گرفته شده است که همیشه سعی می کرد کمی رمز و راز به تصاویر خود اضافه کند.
عکاسی فشن کاتالوگ
بسیاری از عکاسان فشن، عکاسی فشن را با انجام عکاسی فشن کاتالوگ شروع می کنند. هنوز نیاز زیادی به عکاسانی که از محصولات شرکت های بزرگ و کوچک عکاسی می کنند، وجود دارد تا در کاتالوگ های چاپی و دیجیتالی خود بگنجانند. در حالی که اغلب از مدل ها استفاده می شود، تمرکز عکس روی لباس است. عکاسان معمولاً از پس زمینه محکم برای این عکس ها استفاده می کنند.
عکاسان فشن کاتالوگ باید روی موارد زیادی تمرکز کنند، از جمله:
نورپردازی
عکاسی مد کاتالوگ معمولاً در محیط داخلی و تحت شرایط نور مصنوعی انجام می شود.
دوربین
شما به یک دوربین DSLR نیاز دارید زیرا باید چیزهای مختلفی از جمله دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را کنترل کنید.
لنزها
ممکن است به انواع لنزهای دوربین استاندارد و تله فوتو نیاز داشته باشید.
البته در بسیاری از موارد به مدل نیز نیاز خواهید داشت. هنگام انتخاب مدل، مخاطبان هدف شرکت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف زنان جوان هستند، احتمالاً افراد پیر مدل مناسبی نیستند.
عکاسی لوک بوک
لوکبوکها به افراد این امکان را میدهند که خود را در حال پوشیدن لباسهای تصویر شده در تصویر ببینند. در حالی که عکاسی محصول معمولاً در پس زمینه ای سفید یا خنثی گرفته می شود، عکاسی لوک بوک یک صحنه کامل را ثبت می کند. خانههای فشن از لوکبوکها استفاده میکنند، تا مشتریان را تشویق به خرید یا اضافه کردن اقلامی به سبد خرید خود کنند که در غیر این صورت ممکن است با دیدن آنها در یک تصویر، آنها را خریداری نکنند.
عکاسی مد لوک بوک معمولاً پس از یک فرآیند برنامه ریزی دقیق انجام می شود. این فرآیند معمولاً شامل موارد زیر است:
بودجه را تعیین کنید
شرکت های مختلف بر اساس موقعیت مکانی، نیازها و چند روزی که باید شما را استخدام کنند، بودجه منحصر به فردی خواهند داشت.
یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید
حال و هوای عکس را بر اساس صدای برند تعیین کنید. سپس، به پینترست و مکانهای دیگر بروید تا احتمالاتی را پیدا کنید که متناسب با آن صدا باشد.
ملزومات را رزرو کنید
باید مکانی را رزرو کنید، که ممکن است شامل پرداخت هزینه، همراه با مدل ها، استایلیست ها و کمک پشتیبان شما باشد.
ایجاد یک لیست عکس
از آنجایی که زمان محدود است، می خواهید لیستی از تصاویری که باید بگیرید ایجاد کنید.
عکاسی و ویرایش
شما باید در کنار محصول حضور داشته باشید و توپ را به سمت کار پس از ویرایش خود ببرید.
عکاسی فشن قدیمی
شما می توانید عکاسی فشن قدیمی را حداقل به دو روش مختلف انجام دهید. یکی از راهها جستجوی عکسهایی است که نشاندهنده چیزی است که مشتری شما برای بیان یک ایده به دنبال آن است. این عکسها باید در مالکیت عمومی باشند، یا باید حق چاپ آنها را حفظ کنید. سپس، زمانی را صرف ویرایش آنها کنید تا نیازهای مشتری را حتی بهتر برآورده کنید.
راه دوم برای عکاسی فشن وینتیج ،گرفتن عکس های فشن جدید با استفاده از تجهیزات قدیمی است. ممکن است بخواهید روی یک اسلاید یا فیلم عکس بگیرید. به خاطر داشته باشید که ISO اکثر فیلم ها کندتر از ISO دیجیتال است. بنابراین، ممکن است لازم باشد دیافراگم و سرعت شاتر دوربین را تنظیم کنید. هنگام انجام این عکسها، باید مکانی را انتخاب کنید که شبیه تنظیمات دوره قبل باشد. زمانی که عکاسی مد قدیمی انجام میدهید، کمی زمینه تاریخی بسیار تاثیرگذار است.
عکاسی خلاقانه فشن
عکاسی خلاقانه فشن مستلزم آن است که خارج از روند عادی فکر کنید. سپس، شما نیاز به فضایی برای طراحی و ایجاد ایده خود قبل از ویرایش با نرم افزار دارید.
یکی از زمینه هایی که عکاسان فشن هنگام انجام کارهای خلاقانه به آن فکر می کنند، نورپردازی است. ممکن است بخواهید از سایه ها برای ایجاد یک تصویر منحصر به فرد استفاده کنید. زمینه دیگری که آنها به آن فکر می کنند رنگ است. برای مثال، ممکن است بخواهید:
از دایره، مربع یا سایر اشکال هندسی برای تأکید بر طراحی مد استفاده کنید.
با استفاده از رنگ احساس خاصی ایجاد کنید.
با استفاده از فضای سفید بر یک نکته خاص تأکید کنید.
مجموعه ای خلاقانه بسازید که احساسات را برانگیزد.
از فضای سفید برای تاکید بر یک نقطه خاص استفاده کنید.
تنظیمات را در استودیو یا خارج از آن بسازید.
برای جلب توجه به ویژگی های طراحی لباس، مدل ها را در موقعیت های منحصر به فرد قرار دهید.
برای عکاسی فشن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
از معرفی انواع مختلف عکاسی فشن برای شما بسیار لذت بردیم و امیدواریم از یادگیری آنها لذت برده باشید. در این فصل، تجهیزات مورد نیاز برای یک عکاس فشن خوب را مورد بحث قرار خواهیم داد.
همانطور که مهارت های شما رشد می کند، ممکن است بخواهید تجهیزات بهتری تهیه کنید، اما این لیست بر روی آنچه برای شروع نیاز دارید تمرکز می کند. این فقط جنبه عکاسی را پوشش می دهد، اما به یاد داشته باشید که ممکن است برای اداره کسب و کار عکاسی فشن خود، به لوازمی نیز نیاز داشته باشید.
اگر انواع دیگری از عکاسی را انجام میدهید، ممکن است قبلاً برخی از این تجهیزات را در دسترس داشته باشید. ممکن است بخواهید انتخاب های مختلفی داشته باشید، تا ببینید کدام یک قبل از خرید هر چیز جدید، برای شما بهتر است.
پس از خرید، به یاد داشته باشید که به خوبی از آن مراقبت کنید، تا برای مدت طولانی دوام داشته باشد. این یک اشتباه رایج است که عکاسان جدید اغلب مرتکب آن می شوند، زیرا عجله دارند. قبل از اینکه متوجه شوند، تجهیزات آنها شکسته، نابجا یا گم شده است. به طور کلی، شما به چراغ، دوربین، لنز و مجموعه نیاز دارید.
نورپردازی
می توانید عکاسی فشن را در خارج از منزل با استفاده از نور طبیعی یا داخل استودیو انجام دهید. اگر میخواهید این کار را در داخل انجام دهید، از یک منبع نور با یک بازتابنده استفاده کنید. بهترین بازتابنده معمولاً یک بازتابنده 32 تا 42 اینچی پنج در یک است. این تنظیمات به شما این امکان را می دهد که یک طرف مدل خود را بیشتر از طرف دیگر روشن کنید و مدل خود را طبیعی تر نشان دهید. اگر نور باعث می شود که مدل روی پس زمینه سایه بیاندازد، مدل را کمی جلوتر ببرید.
ساده ترین راه اندازی این است که از یک سافت باکس هشت ضلعی با قطر حداقل 47 اینچ استفاده کنید. نور را در زاویه 45 درجه در جلوی مدل قرار دهید. از آنجایی که این یک منبع نور بزرگ است، ممکن است نیازی به استفاده از بازتابنده نداشته باشید زیرا نور به دور مدل میپیچد. تا زمانی که از نتایج راضی نباشید، مراقب باشید که چگونه نور روی مدل میافتد.
تنظیم چراغها به این شکل باعث میشود همه چیز در فوکوس واضحتر باشد، اما اگر میخواهید حال و هوای ملایمتری ایجاد کنید، منبع نور کوچکتری مانند سافتباکس ۲ فوت در ۳ فوت انتخاب کنید. تنظیمات به همان صورت باقی می ماند و مدل در زاویه 45 درجه نسبت به مدل قرار می گیرد.
دوربین
چندین دوربین DSLR موجود در بازار کار فوق العاده ای در عکاسی فشن برای شما انجام می دهند. مطمئن شوید که یک دوربین فول فریم را به عنوان تصویر انتخاب کنید، که می بینید آیا منظره یاب همان تصویری است که روی عکس گرفته می شود.
ایجاد یک پس زمینه تار با دوربین فول فریم نیز بسیار ساده تر از دوربین های برش سنسور است. اگر توانایی پرداخت آن را دارید، برای ارائه عمق فوکوس بیشتر از یک دوربین با فرمت متوسط استفاده کنید.
دوربینی را انتخاب کنید که دارای تثبیت کننده تصویر باشد، حتی اگر قصد دارید با استفاده از سه پایه عکس بگیرید. دوربین هایی که نرم افزار ردیابی چشم را ارائه می دهند گزینه بسیار خوبی هستند. گزینه ای با حداقل 42 مگاپیکسل انتخاب کنید، زیرا به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را در تصاویر مد محصول خود ثبت کنید.
سعی کنید دوربینی را اجاره کنید که به شما امکان می دهد، به راحتی از آن استفاده کنید. شما باید بتوانید بدون هیچ تلاشی به تنظیمات اصلی برسید. بنابراین، اغلب بهتر است قبل از خرید یک دوربین کرایه کنید تا ببینید کدام یک به روشی که شما فکر می کنید بصری تر است.
لنزها
نوع عکاسی فشن که انجام می دهید، همراه با انتخاب دوربین فول فریم یا سنسور برش، تعیین می کند که به چه نوع لنزهایی نیاز دارید. همچنین باید سازنده دوربین را در نظر داشته باشید زیرا بیشتر لنزها قابل تعویض نیستند.
در بیشتر موارد، شما یک لنز پرایم 50 میلی متری می خواهید. این لنز برای عکاسی از اکثر مدلهای مد داخلی ایدهآل است و میتواند به عکاسی در فضای باز کمک کند، و تقریباً در همان فاصله از مدل قرار بگیرد. یک لنز با تنظیم دیافراگم بین f1.2 و f1.8 انتخاب کنید زیرا عمق فوکوس خوبی را ارائه میکند. انتخاب لنز با دیافراگم بالاتر باعث می شود نور بیشتری وارد دوربین شود.
اگرچه درست است که یک لنز پرایم همیشه تصویر بهتری نسبت به لنز تلهفوتو ارائه میکند، اگر لنزی میخواهید که بیشتر کارهای عکاسی مد را در خود جای دهد، یک لنز 24 تا 75 میلیمتری با حداقل دیافراگم f2.8 انتخاب کنید.
عکاسانی که از باند و فرش قرمز عکس می گیرند، اغلب از این لنز استفاده می کنند، زیرا به آنها اجازه می دهد انواع مختلفی از تصاویر را بدون تغییر لنز ثبت کنند. همیشه در نظر داشته باشید که با چه لنزی می توانید راحت عکس بگیرید تا سه پایه، مونوپاد، سر توپ، صفحه رهاسازی سریع را به همراه داشته باشید.
پس زمینه ها
شما باید یک پس زمینه برای عکاسی فشن خود انتخاب کنید. اگر در این زمینه کار می کنید، ممکن است بخواهید مکان های منحصر به فرد در فضای باز مانند راه پله ها، پاسیوها و باغ ها را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید به پارک ها، از جمله پارک های ایالتی و ملی فکر کنید. برخی از جاذبه های اطراف شهر شما نیز می توانند انتخابی شگفت انگیز باشند.
اگر در استودیو خود کار می کنید، استفاده از پس زمینه سفید یا خاکستری محبوب ترین انتخاب است. همچنین ممکن است بخواهید از پسزمینههای پیچیدهتر و پر از وسایل متعدد استفاده کنید. در برخی از انواع عکاسی مد، مانند عکاسی مد خیابانی، ممکن است نتوانید پس زمینه را انتخاب کنید. با این حال، می توانید برای کنترل کمی در مکان های مختلف بایستید.
صرف نظر از اینکه در داخل یا خارج کار می کنید، مطمئن شوید که پس زمینه از لباس کم نمی کند زیرا موضوع اصلی در عکاسی مد است. در فصل آینده در مورد انتخاب یک مکان عالی، چیزهای بیشتری برای گفتن خواهم داشت. چندین مفهوم کلیدی وجود دارد که من در مورد انتخاب یک پس زمینه عالی به اشتراک خواهم گذاشت که نمی خواهید از دست بدهید.
سخن پایانی
این مقاله به شما یک نمای کلی از عکاسی فشن و تجهیزات لازم را ارائه کرده است. حتی اگر تجربه ای در زمینه عکاسی فشن دارید، امیدواریم با این مقاله به دانش جدیدی دست پیدا کرده باشید، که بتوانید از آنها استفاده کنید.
در مقاله های بعدی سینا دوربین با ما همراه باشید.