هدیه های شب یلدا

چه کاری بهتر از هدیه دادن به عزیزان و نزدیکان خود!

توجه و علاقه به یکدیگر به هنگام تهیه هدیه هایی برای مناسبات خاص وحتی بی مناسبت و با رد وبدل کردن آن بین ما و عزیزانمان ، به خوبی و شیرینی به نمایش گذاشته می شود. یکی از این مناسبت های ایرانی ، مناسبت فرهنگی و سنتی شب یلدا است.

شب یلدا به تنهایی زیبا و پراز شیرینی و خاطره سازی است ، اعمالی همچون دید و بازدید از یزرگان ،حافظ خوانی ها ، تهیه هدیه برای زوج های جوان و دوستان و عزیزانمان از سنت های زیبای این شب سنتی و با ارزش می باشد . تهیه هدیه شب یلدا کار قشنگی است.گاهی کسانی که تاریخ تولدشان در آذرماه است، شب یلدا بهانه ای می شود که جشن تولد در این شب سنتی برگزار شود و به همین دلیل هدیه شب یلدا با شب تولد یکی می شود و رنگ و لعاب هدیه ، یلدایی می شود.

انتخاب در اینکه هدیه شب یلدا چه چیز و یا چه چیزاهایی باشد ، آزاد است ولی می توان حال و هوای یلدایی با قرار دادن آیتم هایی مثل پک های آجیل و یا شمع هایی به شکل انار و هندوانه ایجاد کرد و حتی می توان یک دیوان حافظ کوچک در کنار هدیه قرار داد. در این مطلب قصد داریم با معرفی چند محصول پرکاربرد با قیمت مناسب که می تواند هدیه بسیار مناسبی برای شب یلدا و کمک به ثبت لحظات شیرین شب یلدا باشد بپردازیم.

yalda

هدیه های شب یلدا

شارژر باتری

شارژر باتری یکی از مهمترین لوازم مربوط به محصولات الکترونیکی شارژی است که باعث آسیب رساندن به باتری دستگاه در صورت معیوب شدن می شود . دستگاه می تواند گوشی یا دوربین عکاسی و  و فلاش های اکسترنال و نورهای پرتابل وغیره باشد.

خراب شدن خود دستگاه وحشتناک ترین اتفاقی است که بعداز معیوب شدن باتری می تواند اتفاق بیافتد، که هیچ کاربری تمایل به روبرویی با همچنین صحنه ای را ندارد. در چنین مواقعی در صورتی که با وسایلی مثل دوربین عکاسی که گران قیمت هستند سروکار دارید می توانید نسبت به خرید بهترین شارژر باتری دوربین اقدام کنید.در واقع باتری های موجود در دوربین عکاسی، باتری های قابل شارژ هستند که به راحتی می توان با استفاده از یک شارژر مناسب به هنگام اتمام شارژر باتری دوربین ، آن ها را شارژ کرده و دوباره استفاده کنید. در نتیجه این می تواند هدیه بسیار مناسب برای افرادی که باتری دوربین آن ها دچارمشکل شده ، باشد.

سه پایه عکاسی

یکی از ملزومات عکاسی ، سه پایه عکاسی می باشد که کاربرد آن در ژانرهایی مثل طبیعت ، معماری ، نجوم و تبلیغاتی می باشد. یکی از بهترین راهکارها برای ثبت تصاویر با کیفیت و زیبا از مناظرو سوژه های مختلف با موبایل ودوربین دیجیتال خرید سه پایه نگهدارنده گوشی و دوربین است که یکی از ابزارهای حیاتی هر عکاسی می باشند در نتیجه هر عکاس به یک سه پایه نیاز دارد. در واقع همان طور که قطعات پازل مکمل یکدیگر هستند ، دو گجت جدا نشدنی از هم ، دو مورد دوربین و سه پایه هستند که در تثبیت تصویر، عملکرد بی همتایی را ارائه می کنند.

موارد زیر اهداف ما را از خرید سه پایه مناسب نشان می دهد:

  1. افزایش کیفیت و وضوح عکس درفضاهای تاریک و هنگام کاهش سرعت شاتر
  2. نگه داشتن تجهیزات سنگین دوربین مثل لنزهای تله فوتو
  3. برای بدست آوردن یک ترکیب بندی دقیق تر
  4. برای راحتی کار به هنگام عکاسی HDR و پانوراما
  5. برای عکاسی از ماه و ستارگان
  6. برای ثبت یک نقاشی با نور
  7. برای گرفتن عکس با تایمر مشخص
  8. برای عکاسی کلوزآپ وماکرو
  9. برای نگه داشتن اشیاء مختلف مثل رفلکتوریا فلاش

میکروفون بویا BY-M1

امروزه فعالیت درفضای مجازی، وبلاگ های نوشتاری جایگاه خود را به وبلاگ های تصویری و تولید محتوای ویدیویی داده است. در این مسیر اهمیت تولید صدای خوب و واضح دو چندان شده ومتناسب و همتراز با کیفیت تصویر ارزیابی می شود.استفاده از میکروفون یقه ای سیم دار، آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای برای ضبط صدای حرفه ای است.

ما میکروفون های بویا M1 را برای شروع کار تولید محتوا یا برگزاری کلاس آنلاین پیشنهاد می کنیم.یکی از بهترین میکروفون های معرفی شده در سا ل های اخیر میکروفون یقه ای بویا M1 می باشد. برای ضبط صدا با دوربین های DSLR و دوربین های فیلمبرداری یا باگوشی هوشمند و تبلت ها از این میکروفون می توانید استفاده کنید.

میکروفن بویا M1 یک میکروفون باسیم یقه ای بوده که اکثرنیازهای صدابرداری شمارا با کیفیت مناسب برطرف می کند. میکروفن های یقه ای می توانند با توجه به نزدیک بودن کامل به دهان گوینده ، صدا را بخوبی دریافت و به دلیل آزاد بودن ، حرکت گوینده را محدود نکنند. اگرچه در میکروفن یقه ای بی سیم بویا ، بیشترین آزادی حرکت حاصل می شود ، اما در میکروفن M1 با کابل بلند 6 متری ، محدودیت کمی در آزادی حرکت ایجاد می شود. در ضمن هدیه ی خوبی برای شب یلدا هم می تواند باشد.

کیت پاک کننده دوربین ولنز

یکی ازملزومات تمام دارندگان دوربین عکاسی و فیلمبرداری به همراه داشتن یک کیت تنظیف می باشد. مخصوصا کاربران دوربین هایی که داری امکان تعویض لنز هستند. کیت تمیزکننده مخصوص تمیز کردن دوربین و لنز است. گرد وغبارروی بدنه دوربین و لنز وفیلتررا می توانید به کمک ابزارهای درون کیت تمیزکننده برطرف نمایید.در واقع کیت تمیزکننده دوربین و لنز، یک کیت بسیار کامل برای تمیز کردن لنز و بدنه می باشد. کیت های تمیزکننده دوربین ولنز دارای یک دمنده هستند که برای زودودن گرد وغبارروی لنز وبدنه دوربین و دیگر لوازم الکترونیک استفاده می شود. همچنین یک اسپری و دستمال مخصوص برای پاکسازی کامل بدنه و عدسی از هر نوع لکه و گردوغبار، در این کیت قراردارد. قلم موی موجود در این کیت ، امکان پاکسازی نقاطی که دسترسی به آن ها سخت تر است را در اختیار کاربر می گذارد.همچنین دستمال موجود در این کیت نیز از نوع کاملا استاندارد و لطیف می باشد. که دارای خاصیت الکتریسیته ساکن می باشد که سبب عدم جذب گردوغبار روی سطح دستمال می شود. همچنین برای برطرف نمودن لکه ها از روی لنز و فیلتر از محلول تمیزکننده به همراه دستمال میکروفایبراستفاده کنید. که برای این کار کافیست بروی دستمال میکروفایبر، چند قطره محلول تمیزکننده را ریخته سپس به شکل دورانی و به آرامی اقدام به برطرف کردن لکه ها نمایید.

لنز 50 F/1.8

لنز50 میلیمتری یکی از بهترین لنزها وتجهیزاتی است که عکاسان باید داشته باشند. این لنزها توانایی بسیار خوبی در ثبت تصاویردرمحیط هایی با شرایط نوری مناسب و نورکم به دلیل استفاده از دیافراگم های باز دارند. آن دسته از عکاسانی که تا حد زیادی به اهمیت عمق عکس واقف اند ، به دنبال ایجاد جلوه های بصری زیبا در تصاویر خود هستند. به همین دلیل معمولا لنزی با فاصله کانونی 50 میلی متری با دیافراگم باز دربین تمامی تجهیزات و لنزهای عکاسی آنها وجود دارد.

لنز EF 50mm F1.8 که از لحاظ قیمت در مقایسه با دیگر لنزها بسیار مقرون به صرفه است توانسته از محبوبیت خاص با تکیه بر ویژگی های کاربردی خود و شارپنس بالای تصویر، در بین طرفدارن برخوردار باشد. که دارای ویژگی های زیر می باشد:

پرسپکتیو

فاصله کانونی 50 میلی متری در دسته بندی فواصل کانونی به حساب می آید که به آن لنز نرمال نیز گفته می شود زیرا فاصله کانونی این لنز بین واید و تله قرار دارد ، میزان فشردگی در پرسپکتیوتصویر از مهمترین تفاوتی است که فاصله کانونی این لنز در تصاویر ثبت شده ایجاد می کند. تصاویر ثبت شده با لنز50 پرسپکتیو و فاصله سوژه ها از یکدیگر ، نزدیک به آنچه خواهد بود که با چشمان خود می بینیم به همین دلیل ابعاد نیز به واقعیت نزدیک تر هستند که این عامل سبب می شود چنین لنزی برای عکاسی از چهره از فاصله کم مناسب باشد.

امکان همه نوع عکاسی

به دلیل قرارگیری فاصله کانونی نرمال بین فواصل کانونی تله (مناسب برای ثبت نماهای بسته و چهره) و واید (مناسب ثبت تصاویرمنظره) امکان استفاده از لنز 50 را برای هر نوع عکاسی فراهم می کند.

بوکه

یکی از زیباترین و محبوب ترین جلوه های عکاسی ، بوکه یا جلو هایی است که در پس زمینه کم نور تصویر ایجاد می شود. بازشدگی دیاگرافم لنز رابطه مستقیمی با این جلوه ها دارند. در واقع هر چقدر دیافراگم لنز شما بازتر باشد ، منابع نوری موجود در پس زمینه زیباتر دیده می شوند. از طرف دیگر بیش از آنچه که تصور می کنید باز شدگی دیافراگم موجب نوردهی بیشتر برای ثبت عکس خواهد شد.

قیمت مناسب

لنز50 میلی متری یک لنز ثابت یا پرایم است. لنزهای پرایم به دلیل اینکه قرار نیست چندین فاصله کانونی را در اختیار کاربر قرار دهند و امکان زوم ندارند ، در ساخت آن ها تعداد عدسی های کمتری بکار رفته است. به همین دلیل به نسبت قیمت ، معمولا دارای کیفیت بهتری هستند.

فلاش اکسترنال

یکی دیگر از تجهیزات جانبی ضروری برای بسیاری از عکاسان یک فلاش رو دوربینی مناسب است. این فلاش در شرایط نوری کم و شرایطی که نمی توان با دوربین روی دست عکاسی کرد ، نور اضافی لازم را فراهم می کنند. نوردهی متوازن نیز در روشنایی روز توسط فلاش های اکسترنال ایجاد می شود تا بتوانید حرکت را در عکس فریز کنید. همچنین می توانید برای کنترل بی سیم دیگر منابع نوری نیز از این فلاش استفاده کنید.از یک فلاش می توان برای بوجود آوردن سبکی زیبا به عنوان ابزاری خلاقانه و موثر استفاده نمود که باعث ارتقاء عکاسی شما در شرایط نوری محیط کم می شود.

مزیت فلاش های اکسترنال رو دوربینی بسیار بیشتر از یک فلاش داخلی اشت.

فلاش