هنر عکاسی مدلینگ و رموز جذابیت آن | سینا دوربین

عکاسی مدلینگ به سادگی فراتر از عکاسی است. با اولین جلسه‌ای که ترتیب می‌دهید، شاید در دنیایی از شرایط فوق العاده متفاوت قرار گیرید. شما با مدل‌های انسانی سروکار خواهید داشت. ما از شما دعوت می‌کنیم تا در عکاسی مدلینگ، نگاهی عمیق داشته باشید. عکاسی مدلینگ شاید کمی متفاوت‌تر از دیگر عکاسی‌ها باشد زیرا شما خود مدل یا جزئیاتی مانند لباس آن را باید مورد دید و توجه افراد قرار دهید. در این مقاله برخی اطلاعاتی در رابطه با روند و برنامه ریزی‌های اولیه عکاسی مدلینگ، انواع عکاسی مدلینگ، چگونگی عکاسی از مدل‌ها، مدل عکاسی و… در اختیار شما قرار می‌دهیم. همراه ما باشید.

جلسه‌ای برای برنامه ریزی برگزار کنید

عکاسی مدلینگ

زمان‌هایی که برای طرح اهداف و برنامه‌های یک جلسه عکاسی با مدل‌ها صرف می‌کنید، بسیار مهم هستند. برنامه ریزی خوب همراه با اهداف روشن، باعث صرفه جویی در وقت و عملکرد مفید می‌شود. ابتدا آنچه که می‌خواهید در عکاسی جلب توجه باشد را تعیین کنید. چه نوع عکس‌هایی را هدف گرفته‌اید؟ آیا خود مدل موضوع اصلی جلسه است یا لباس یا لوازم جانبی مدل باید برجسته باشد؟

دوم، برنامه ریزی عکس‌هایی را که می‌خواهید به دست آورید، فراموش نکنید. در بیشتر موارد، الزاماتی دارید که به وضوح توسط اهداف بازاریابی یا روابط عمومی تعیین شده است و محتوای عکس‌ها از قبل برنامه ریزی شده است. همانطور که ممکن است سطح خودانگیختگی در عکاسی خوب باشد، نباید فراموش کنید که این جلسه چرا و برای چه نوع عکس‌هایی برگزار می‌شود.

Storyboard، راه حلی از فیلم‌برداری ویدیویی می‌باشد که ممکن است راه حل مفیدی برای پیش نویس چیزی باشد که باید به عکس‌ها راه پیدا کند. در آن، می‌توانید عکس‌های بعدی را ترسیم کنید یا یادداشت‌هایی برای توصیف رویکرد و محتوا تهیه کنید. مواردی مانند فاصله کانونی، نیاز به نمای نزدیک، پارامترهای نور و حرکت دوربین را نیز باید مد نظر بگیرید.

اگرچه Storyboardها برای فیلم‌های متحرک طراحی شده‌اند، اما در نقش سازمان‌دهنده جلسه برای پروژه‌های عکاسی مدل‌های بزرگ‌تر کاملا مناسب هستند. اگر مجموعه‌ای از الهامات برای عکس‌های خود دارید، چه از طرف کارکنان و چه از طرف مشتری، در چاپ آن‌ها تردید نکنید و آن‌ها را در قالب یک شبکه قرار دهید. به طور طبیعی، کپی کردن کار شخص دیگری توصیه نمی‌شود، اما استفاده از آن به عنوان منبع الهام و راهنمایی برای اهداف خود، کمک ارزشمندی خواهد بود.

سوم، باید از خود بپرسید: “چه چیزی می‌تواند من را در طول یک جلسه عکس مدل شگفت زده کند؟”. برای عکاسی مدلینگ به صورت حرفه‌ای، چه لوازم و تجهیزاتی نیاز است؟ طرحی که به این صورت گام به گام تنظیم شده باشد، تضمین می‌کند که تمام اهداف جلسه را پوشش می‌دهید و به راحتی به عنوان یک استاندارد برای حفظ کار شما عمل می‌کند. سوالاتی مانند “همه کار انجام شد؟” یا “چرا من آن را پیش بینی نکردم؟” را در روزهای پایانی از خود نخواهید پرسید.

انواع عکاسی مدلینگ

عکاسی مدلینگ

اساسا دو راه برای عکاسی از مدل‌ها برای اهداف تجاری وجود دارد. آن‌ها از نظر هدف و در نقطه برجسته اصلی عکس‌ها متفاوت هستند. اولین نوع عکاسی مدلینگ در جلسات lookbook انجام می‌شود. یک lookbook معمولا حول یک ایده سازماندهی می‌شود. برای نمایش یک مدل، خط لباس یا یک عکاس، برای نشان دادن مد برای نمایش یک فصل از این نوع استفاده می‌شود. هدف lookbookها فقط یک سطح کلی از اطلاعات است.

برای سازماندهی یک جلسه lookbook، باید به روابط بین آیتم‌های عکاسی شده توجه کنید: کدام لباس‌ها با هم هماهنگ می‌شوند؟ کدام لوازم جانبی جذابیت را به عکس اضافه می‌کنند؟ و چگونه آیتم‌های مختلف با محیط اطراف کار می‌کنند؟ اغلب، جلسات lookbook شما را به نقاط دور دنیا می‌برد که به تدارکات اضافی نیاز دارد. در این میان، سازماندهی صحیح صحنه ممکن است کار کوچکی به نظر برسد.

نوع دوم عکاسی مدل، در طول جلسات مدل عکاسی محصول محقق می‌شود. هدف از ارتقای یک مجموعه به اطلاعات تجارت الکترونیک خالص تغییر می‌کند. در عکاسی مدلینگ، اغلب از پس زمینه‌های سفید استفاده می‌شود که امکان نمایش واضح‌ترین آیتم را فراهم می‌کند. پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون پس زمینه RGB خالص (255،255،255) را به یک نیاز تبدیل کرده‌اند که چالش‌های بیشتری را برای عکاسی مدلینگ ایجاد می‌کند. البته، خلاقیت و اهداف تجاری ممکن است شما را به سمت انتخاب پس زمینه‌های رنگی سوق دهد.

به‌طور خلاصه، می‌توان گفت که یک جلسه lookbook برای گرفتن عکس‌هایی که توجه بیننده را جلب می‌کند یا ایده‌ای را منتقل می‌کند، سازماندهی شده است، در حالی که یک جلسه محصول اهداف آموزنده و فروش دارد.

چگونه می‌توانم از مدل‌ها در خانه عکس بگیرم؟

یک جلسه عکاسی مدلینگ می‌تواند در خانه با هدف ایجاد یک نمونه کار یا نمایش یک محصول سازماندهی شود. با این حال، توجه داشته باشید که این به قیمت نورپردازی حرفه‌ای و سازماندهی فضا/زمان اتفاق می‌افتد. در یک جلسه خانگی سعی کنید تا حد امکان از توصیه‌های مربوط به تنظیمات حرفه‌ای پیروی کنید.

با مدلینگ‌ها کار کنید

چگونه از مدل‌ها عکس می‌گیرید؟

کار با مدل‌ها این پتانسیل را دارد که برای یک عکاس سخت‌تر از کار با چالش‌برانگیزترین نورها باشد. این شامل تعاملات انسانی زیادی است و فضایی را برای عوامل پیش بینی نشده مانند خلق و خو و بیماری‌ها باقی می گذارد. ما قصد داریم به چندین مورد اشاره کنیم که عکاسی مدلینگ شما را برای شما و مدل‌ها آسان‌تر می‌کند.

1.    جزئیات را نادیده نگیرید!

عکاسی مدلینگ

لحظه‌ای که متوجه بی‌نظمی در ظاهر یک مدل شدید (برچسب آویزان، پیراهن اتو نشده، مدل موی اشتباه)، واکنش نشان دهید. این از تکرار عکس‌ها جلوگیری می‌کند و رابطه بهتر و صادقانه‌تری با مدلینگ ایجاد می‌کند. ممکن است از شما خواسته شود که عکس‌ها را روی صفحه نمایش دوربین به آن‌ها نشان دهید و به این ترتیب نظری در مورد دقت و حرفه‌ای بودن شما شکل می‌گیرد. به یاد داشته باشید که مدلینگ‌ها به تصویر کلی خود اهمیت می‌دهند، حتی اگر جلسه فقط در مورد یک ست لباس ساده باشد. ممکن است از نشان دادن عکس‌ها امتناع کنید، اما سپس به فضایی که ایجاد می‌کند فکر کنید.

2. پیشینه در جلسات در فضای باز

اگر عکاسی مدلینگ شما در فضای باز است، آزمایش پارامترهایی که در طول جلسه استفاده خواهید کرد، برای شما مفید خواهد بود. پس از تنظیم اکسپوزیشن، دوربین را به سمت جایی که مدل قرار می‌گیرد بگیرید، دست خود را در مقابل لنز دراز کنید، فوکوس را روی آن بگیرید و پس زمینه‌ای را که به دست می‌آورید، بررسی کنید. بازی نور در جلو و عقب چیست؟ آیا پس زمینه به درستی محو شده است؟ تنظیمات را انجام دهید و فقط زمانی که همه چیز مطابق انتظارات شما باشد، کار عکاسی مدلینگ را شروع کنید.

3. مراقبت از رابطه و جو

عکاسی مدلینگ

رفتارهای جزئی مانند یک استقبال گرم، یک معرفی شجاعانه یا یک گشت و گذار در محل، اغلب در ایجاد رابطه با مدلینگ‌ها معجزه می‌کنند. فراموش نکنید که به طور کلی از همان ابتدا به آن‌ها بگویید که چه انتظاراتی دارید و جلسه چقدر طول خواهد کشید. اطلاعات دقیق، احساس امنیت را در کنار یک همکار تقویت می‌کند و احساس حرفه‌ای بودن و تجربه را ایجاد می‌کند. دقت کنید آهسته و با اطمینان صحبت کردن کار بزرگی برای شما انجام می‌دهد.

4. وعده غذایی را فراموش نکنید

عکاسی مدلینگ

اگر جلسه بیش از 4 ساعت طول بکشد، یک وعده غذایی ضروری است. در ابتدای روز عکاسی از مدل بپرسید که چه نوع غذایی را ترجیح می‌دهد و سرویس غذایی مربوطه را سازماندهی کنید. از فست فود (اگرچه پیتزا برای مدتی محبوب بوده است) و غذاهای بی‌کیفیت خودداری کنید. مدلینگ‌ها به شکل و وزن خود اهمیت زیادی می‌دهند و مسئله غذا برای آن‌ها بسیار مهم است. اغلب توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های کوچکتر و آب/چای/قهوه در طول روز اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، سایه و استراحت ممکن است در هوای گرم زمانی که در خارج از خانه عکاسی می‌کنید، بسیار مفید باشد. مهم‌تر از همه، در نظر بگیرید که راه حل‌های ارزان به سادگی کار یک مدل را آسان نمی‌کند.

5. به ارتباطات بسیار اهمیت دهید

عکاسی مدلینگ

این معمولا سخت‌ترین بخش کار یک عکاس مدل است. شما بسیاری از چیزهای فنی را بدیهی می‌دانید، در حالی که این ممکن است اصلا واضح نباشد. از طرف دیگر عباراتی مانند “چپ” یا “راست” بسته به اینکه از پشت دوربین صحبت می‌کنید یا در مورد جلوه مورد نظر، معنایی دوگانه پیدا می‌کند.

اگر انتظار دارید احساسات در عکس نشان داده شوند، در همان ابتدا آن‌ها را توصیف کنید. صورت در سه بعد حرکت می‌کند: راست-چپ و بالا-پایین. محور دوم تحت تاثیر موقعیت چانه و پیشانی است. یک قرارداد نامگذاری واضح برای دستوراتی که استفاده می‌کنید، تنظیم کنید.

به عنوان مثال “پیشانی چپ” به معنای چرخش محور صورت است، در حالی که “چانه بالا” شیب صورت را تغییر می‌دهد. توضیح زودهنگام آن بسیار مفید و صرفه جویی در وقت خواهد بود. می‌توانید قبل از شروع، یک تست کوچک ترتیب دهید تا هماهنگی فرمان و حرکت بین شما و مدل بررسی شود.

مدلینگ‌ها در عکاسی چگونه ژست می‌گیرند؟

نحوه ژست گرفتن مدل‌ها در عکاسی به هدف جلسه بستگی دارد (آیا گاه به گاه یا رسمی؟ محصولات لوکس یا لوازم جانبی روزمره؟). مدل‌های فردی در مورد حالت چهره، وضعیت بدن یا حرکات منظره نیز از نظر سبک متفاوت هستند. الزامات شما ممکن است پریدن با لباس کامل به داخل استخر یا تلاش برای بالا رفتن از یک صخره باشد. بنابراین برای مذاکره شفاهی در مورد ژست‌هایی که به عنوان یک عکاس انتظار دارید، آماده شوید.

خواندن مطلب زیر پیشنهاد می شود:

همه چیز درباره راه اندازی استودیو خانگی عکاسی

نورپردازی

چگونه از چیزی که دارید بهترین استفاده را ببرید؟

کار با نور در عکاسی مدلینگ بسیار حائز اهمیت است. یک عکاس، فضا را با تجهیزات تنظیم نوری که در اختیار دارد، سازماندهی می‌کند و تلاش می‌کند تا بهترین منبع نور را در دسترس داشته باشد. برخی از جلسات به نور روز متکی هستند، در حالی که برخی دیگر، به خصوص در خارج از خانه، از نور مصنوعی استفاده می‌کنند. برای هر کدام از آن‌ها چه نکاتی وجود دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نور روز – متحدی برای استفاده

  • در هنگام استفاده از نور روز مهم است که پالت رنگ را مخدوش نکنید. سعی کنید دور از نور شدید خورشید عکاسی کنید که می‌تواند روی تن‌ها و رنگ‌های عکس تأثیر بگذارد.
  • از ساعات اوج خودداری کنید، زمانی که سایه‌ها عمیق و نور بسیار متضاد می‌شود.
  • از پخش کننده‌های نور برای قرار دادن مدلینگ در زیر نور پراکنده استفاده کنید. این کار از سایه‌های عمیق زیر چشم جلوگیری می‌کند و نور را به طور مساوی در کل سیلوئت پخش می‌کند.
  • اگر مدل در سایه قرار دارد، از بازتابنده‌های نور استفاده کنید. آن‌ها نور طبیعی و ظریف‌تر را تضمین می‌کنند.

نور مصنوعی – یک چالش در عکاسی مدلینگ

عکاسی مدلینگ

استفاده از نور مصنوعی هم در داخل و هم در فضای باز معمول است. گزینه دوم بسیار سخت‌تر است، زیرا به نورهایی با منابع انرژی خاص خود و بخشی از دانش عکاسی نیاز دارد. دستکاری نور روز و فلاش با هم ابعاد سختی را به هر جلسه در فضای باز اضافه می‌کند. نکات استفاده از نور مصنوعی در عکاسی مدلینگ چیست؟

  • ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فیلتر خاکستری روی لنز ضروری باشد.

یکی از آن‌ها زمانی است که انتظار دارید پس زمینه‌ای تار داشته باشید (یک دیافراگم پایین f-stop، دیافراگم باز است) و میزان نور بسیار زیاد است. علاوه بر این، اگر از نور مصنوعی استفاده می‌کنید، فضای شما برای مانور با سرعت شاتر محدود می‌شود. عدم همگام سازی با سرعت بالا در لامپ‌ها، حد بالایی سرعت شاتر را به  1/250ثانیه می‌رساند. سپس، یک فیلتر خاکستری به کاهش میزان نوری که به لنز و سنسور می‌رسد، کمک می‌کند.

  • داشتن دانش در مورد ترکیب پس زمینه و نور مهم است. در ادامه نمونه‌هایی از نورپردازی یکسان و پس زمینه‌های مختلف استفاده شده را خواهید دید.

به این فکر کنید که پس‌زمینه سیاه چگونه نور پس‌زمینه را در معرض دید قرار می‌دهد و کنتراست بیشتری ایجاد می‌کند. اگر عکس‌های اتمسفری و مرموزتری را هدف قرار می‌دهید، ارزش استفاده از پس‌زمینه تیره را دارد. در حالی که اگر ترجیح می دهید توجه را روی محصول یا جزئیات آن متمرکز کنید، پس زمینه سفید توصیه می شود.

نور مداوم – یک راه حل مناسب

در مورد نور مداوم، شما به صورت آنالوگ مانند نور مصنوعی عمل می‌کنید، اما از مزیت نمایش زنده در دوربین بهره‌مند می‌شوید. همچنین دستکاری آن آسان‌تر است زیرا شرایطی که ایجاد می‌کند به طور مداوم قابل مشاهده است.

تجهیزات

مهم است که از آنچه مربوط به دوربین و لنز مورد استفاده برای عکاسی مدلینگ است، مطلع باشید. در بیشتر موارد، عکاسان از نظر فنی و دانش به خوبی برای چالش‌های عکاسی از مدلینگ‌ها و محصولات مجهز خواهند بود. ما در اینجا قصد داریم به سه سوالی که تجهیزات در جلسات لوک‌بوک و محصول مطرح می‌کنند، اشاره کنیم.

فاصله تا مدل عکاسی

عکاسی مدلینگ

مسئله فاصله واقعی بین دوربین و مدل عکاسی شده کلیدی برای عکاسی موفق مدلینگ خواهد بود، حتی بیشتر از تنظیم فاصله کانونی. بیایید با کمک یک مثال آن را تجزیه و تحلیل کنیم. اگر از لنز 135 میلی متری یا لنز 35 میلی متری بدون تغییر موقعیت استفاده می‌کنید، تفاوت اصلی بین عکس‌های به دست آمده، میزان پس زمینه در کادر خواهد بود. اگر برای حذف پس زمینه غیرضروری (که ممکن است با لنز 35 میلی‌متری مورد نیاز باشد) به مدل نزدیک‌تر شوید، با کوچکتر شدن فاصله، در معرض خطر اعوجاج تصویر قرار خواهید گرفت.

بنابراین، اگر از همان ابتدا چشم انداز تحریف شده را هدف قرار نمی‌دهید، بهتر است لنزهایی با فاصله کانونی حدود 50 میلی متر انتخاب کنید. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند بین فاصله و سطح اعوجاج تعادل برقرار کنید. اگر لنز بیش از 50 میلی متر باشد، با افزایش فاصله، باید بیشتر کار کنید.

دیافراگم و عکاسی مد

هیچ استاندارد جهانی پذیرفته شده‌ای برای دیافراگم در عکاسی مد وجود ندارد. بسته به نوع جلسه‌ای که سازماندهی می‌کنید، لوک بوک یا محصول، دیافراگم توصیه شده تغییر می‌کند. برای عکاسی مد محصول، دیافراگم f-stop مقادیر بالاتری می‌گیرد. این راهی برای اطمینان از وضوح محصول در کل عمق عکس است. برای عکاسی لوک‌بوک، f-stop کمتر، ممکن است یک مزیت باشد، زیرا گاهی اوقات پس زمینه تار حس خلاقانه‌ای به عکس می‌دهد. در هر صورت، باید به دقت در نظر بگیرید که هدف عکس چیست و دیافراگم را بر این اساس تنظیم کنید: برای تاری کمتر، برای وضوح بیشتر.

نوع دوربین و وضوح تصویر

عکاسی مدلینگ

نوع دوربین می‌تواند بر وضوح عکس‌های نهایی تاثیر بگذارد. اولین سوالی که در اینجا خواهید پرسید این است که دوربین سنسور فول فریم (FF) یا APS-C را انتخاب کنید. دوربین‌های فول فریم رزولوشن بالاتری ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای جلسات lookbook مفید می‌کند. برخی از عکس‌ها ممکن است برای چاپ به بزرگی تابلو انتخاب شوند، بنابراین دستیابی به سطح بالایی از جزئیات کمک خواهد کرد. برعکس، جلسات محصول ممکن است به رزولوشن کمتری نیاز داشته باشد، زیرا خطر نشان دادن غیر ضروری عیوب محصول وجود دارد. سپس، یک دوربین APS-C، با سنسور کوچکتر و وضوح کمتر، ممکن است راه حل ایده آل (و ارزان‌تر) باشد.

جهت خرید دوربین sony a7 iv Body کلیک کنید.

تیم پشتیبانی

عکاسی مدلینگ

یک تیم پشتیبانی منضبط و خلاق، کمک بزرگی به هر عکاسی در راه تحقق کامل ایده‌های خود در عکاسی مدلینگ خواهد کرد. یک تیم پشتیبانی دستیارانی را که از ظاهر مدل مراقبت می‌کنند (آرایشگرها و میکاپ آرتیست‌ها) و کسانی که در جزئیات فنی صحنه به عکاس کمک می‌کنند (یک مدیر تولید و دستیاران آن‌ها) گرد هم می‌آورد. هرچه هماهنگی آن‌ها را بهتر مدیریت کنید، جلسه سریع‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

مراقب باشید که تمام کارکنان پشتیبانی را در مورد جزئیات فیزیکی صحنه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارید، مطلع کنید. یک تیم پشتیبانی باتجربه می‌دانند چه سؤالاتی را از شما بپرسند تا کارشان مفید باشد و جلسه مثمر ثمر باشد. در مورد جزئیات طرح برای پاسخ دقیق و مطمئن آماده باشید. در واقع تمرینی برای تخیل است.

آماده سازی محصولات

هنگام سازماندهی یک جلسه عکاسی حرفه‌ای، آماده سازی محصولات ممکن است به تیم پشتیبانی برون سپاری شود. با این حال، اگر محدوده کاری و اندازه جلسه شما حداقل باشد، باید چند جزئیات اساسی را در مورد آماده سازی محصول به خاطر بسپارید. توصیه کلیدی این است که تمام محصولات عکس گرفته شده را تمیز، جدید و جذاب نگه دارید. این به معنای تمرین‌هایی برای جلا دادن جواهرات، اتو کردن تکه‌های لباس و گردگیری قسمت‌های براق خواهد بود.

خواهید فهمید که هوای فشرده چقدر برای از بین بردن گرد و غبار یا دستکش‌های کتان سفید مفید است تا اثر انگشت باقی نماند. برای لباس، رول‌های پرزگیر و انواع مانکن یا چوب لباسی به شما کمک می‌کند چین و لک‌های ناخواسته را از بین ببرید. در جلسات محصول، مدل شما باید کاملا آراسته شود، مگر اینکه در برداشت نهایی سطحی از هرج و مرج را هدف قرار دهید. ظاهر کلی آن‌ها بهتر است جذاب یا خنثی بماند تا توجه را به شدت از محصول جلب نکند. اکیدا توصیه می‌کنیم از یک آرایشگر در تیم استفاده کنید که بار آماده‌سازی مدل را از دوش عکاس بردارد.

پس تولید

پاسخ کامل به این سوال که چگونه از مدل‌ها عکاسی کنیم فراتر از خود جلسه است و به پست پروداکشن نیز اشاره دارد. ما در مقاله خود در مورد عکاسی از جواهرات، توصیه‌های اساسی برای پس پردازش عکس‌ها را ارائه کرده‌ایم. در واقع، قوانین پس از تولید برای مدل‌های انسانی و عکاسی از طبیعت بی‌جان یا بسته‌شات ثابت می‌ماند. مهم‌تر از همه، باید به هدف کلی عکس توجه داشته باشید و تنظیمات فتوشاپ را با توجه به تاثیراتی که روی بیننده می‌خواهید به دست آورید، ادامه دهید. پنج قانون به شما کمک می‌کند تا پس از پردازش یک کار ساده داشته باشید:

قانون 1: 2 دقیقه کار بیشتر در جلسه باعث صرفه جویی در 10 دقیقه پس از تولید می‌شود.

حذف جزئیات جزئی در طول جلسه ممکن است منجر به چالش‌های عمده در ویرایش شود. به چیزهای کوچک مانند گرد و غبار، لباس مدل یا رفلکس‌های نور توجه کنید.

قانون 2: سعی کنید با دستکاری بیش از حد پارامترها در نرم افزار ویرایش عکس، وفاداری به واقعیت را از دست ندهید.

هنگامی که عکس در تجارت الکترونیک استفاده می‌شود، ویرایش بیش از حد می‌تواند شانس بازگشت محصول را افزایش دهد. سعی کنید آن را به حداقل برسانید.

قانون 3: تونالیته عکس و عمق سایه‌ها را کنترل کنید.

این یک نوع قانون 1 است. اگر موقعیت مدل را نسبت به خورشید کنترل کنید، از سایه‌های عمیق زیر چشم و در نتیجه اصلاحات تونالیته زیادی در پست پروداکشن جلوگیری می‌کنید.

قانون 4: در اشباع رنگ یا پر جنب و جوش بودن اغراق نکنید.

افزایش اشباع و ارتعاش فراتر از سطوح طبیعی رایج‌ترین اشتباه در عکاسی محصول پس از پردازش است. نتیجه کار پس از پردازش خود را به یک جفت چشم خنثی نشان دهید تا تاثیر رنگ‌ها را ارزیابی کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا منابع اولیه ممکن را در عکاسی مدلینگ در اختیار شما قرار دهیم. آن‌ها از آمادگی‌های از دست رفته، کاستی‌های ارتباط انسانی و استفاده نادرست از تجهیزات ناشی می‌شوند. حتی پس از عکاسی مدلینگ اگر جلسه بدون توجه به جزئیات اجرا شود، در برخی موارد نیز ممکن است یک چالش باشد. دانستن تهدیدات احتمالی به شما کمک می‌کند تا روال شخصی خود را برای عکاسی از مدلینگ‌ها ایجاد کنید و از اشتباهات وقت گیر در امان باشید.

توصیه ما این است مواردی را که از انجام آن‌ها اجتناب نمی‌کنید، پیگیری کنید و تا حد امکان از آن‌ها نتیجه مثبت بگیرید. ایجاد تجربه در راه عکاسی مدلینگ در نهایت شما را به لحظه‌ای می‌برد که مدیریت یک لوک بوک یا جلسه محصول به خوبی منظم و کارآمد پیش رود. وقت خود را صرف برنامه ریزی کنید، در تعامل انسانی، حرفه‌ای و دوستانه بمانید و بر هنر دوربین و نور مسلط شوید.