دوربین سونی a6700
دوربین سونی a6700 | نقد و بررسی دوربین سونی a6700 

دوربین سونی a6700 جدیدترین دوربین بدون آینه APS-C در سطح علاقه مندان به سونی است. این دوربین از یک سنسور 26 مگاپیکسلی BSI CMOS با تثبیت‌کننده تصویر، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های عکس و ویدیو استفاده می‌کند.

 

مشخصات کلیدی دوربین سونی a6700

 

-سنسور 26 مگاپیکسلی BSI CMOS APS-C

-پردازنده Bionz XR و «موتور پردازش هوش مصنوعی» اختصاصی

-ردیابی AF با تشخیص سوژه، 759 نقطه AF با پوشش 93 درصد

-عکاسی با سرعت 11 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی یا الکترونیکی

-گزینه فشرده سازی خام بدون تلفات

-حالت های HEIF و HLG Still Image

4K – تا 60p از ضبط 6K

4K/120 – از برش 1.58 برابر

-ویدیوی 10 بیتی با رنگ 4:2:2 یا 4:2:0

-پروفایل های S-Cinetone، S-Log3 و HLG

LUT – های قابل آپلود

-خروجی USB 3.2 Gen 2 (10Gbps)

Wi-Fi 2×2 MIMO –

-پخش UVC/UAC تا 4K/30

 

شماره گیری در جلوی دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700

با وجود تمام به‌روزرسانی‌های تکنولوژیکی در دوربین، شاید مهم‌ترین تغییر در a6700 استفاده از شماره‌گیری فرمان دوم در جلوی دوربین باشد. این باعث می شود که اولین دوربین سونی a6x00 باشد، که به جای داشتن شماره گیری های کنترل شده با انگشت شست، امکان کنترل با انگشت اشاره و شست را فراهم می کند. این دوربین را با سری a7 سونی و به همین دلیل، بیشتر دوربین های دیگر که بیش از 1000 دلار قیمت دارند، مطابقت می دهد.

 

سنسور 26 مگاپیکسلی BSI CMOS

دوربین سونی a6700  از یک سنسور BSI CMOS APS-C استفاده می کند، که باید فرض کنیم همان سنسور مورد استفاده در دوربین سینمای FX30 سونی است. آنچه جالب خواهد بود این است که عملکرد این تراشه چگونه با حسگرهای 26 مگاپیکسلی BSI مورد استفاده در X-T4 و X-S20 فوجی فیلم و Pentax K-3 III ریکو مقایسه می شود.

این سنسور دارای نقاط فوکوس خودکار است، که در بیشتر ناحیه خود پراکنده شده اند و سیستم فوکوس خودکاری را ارائه می دهد، که 93 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهد، در حالی که این میزان در نسل قبلی دوربین های APS-C سونی 84 درصد بود.

سنسور جدید با همان سرعت 11 فریم در ثانیه مانند نسل قبلی دوربین ها عکس می گیرد، اما اکنون این گزینه را دارد که برای مثال اگر می خواهید سرعت شاتر 1/8000 ثانیه داشته باشید، با سرعت 11 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی عکس بگیرید. ما دریافتیم که شاتر نوردی در صورت عکاسی خام (حدود 64 میلی‌ثانیه / 1/16 ثانیه) بسیار مهم است، اما در حالت فقط JPEG در حدود 25 میلی‌ثانیه (1/40 ثانیه) بسیار سریع‌تر است، که احتمالاً به معنای کاهش به 12 است.

 

پردازنده به روز شده دوربین سونی a6700

مهم‌ترین تغییر سخت‌افزاری دیگر استفاده از آخرین پردازنده (“Bionz XR”) به همراه یک پردازنده اختصاصی برای مدیریت الگوریتم‌های پیچیده “AI” ایجاد شده توسط یادگیری ماشین است. این ترکیب پردازنده یکی از مواردی است که در دوربین فول فریم این شرکت ZV-E1 دیدیم و یک گام بزرگ رو به جلو برای سری APS-C است.

علاوه بر قدرت ارائه حالت‌های فوکوس خودکار تشخیص سوژه دوربین، به دوربین سونیa6700 نیز اجازه می‌دهد تا عملکردهای vlogging ZV-E1 را ارائه دهد که می‌تواند سوژه را تشخیص دهد، آن را برش داده و ویدیو را به وضوح خروجی انتخابی شما برگرداند. در زمان واقعی.

اما فراتر از بهبود عملکردی که با قدرت پردازش بیشتر همراه است، انتقال به نسل جدیدتر پردازنده، تمام ویژگی‌ها و پیشرفت‌های دیگری را که سونی از زمان a6600 انجام داده است، به ارمغان می‌آورد. این به معنی یک سیستم منوی به طور قابل توجهی اصلاح شده و بهبود یافته، گزینه ضبط فایل های خام فشرده بدون ضرر و توانایی ضبط ویدیوی 10 بیتی است که فیلم Log بسیار انعطاف پذیرتر و ویدیوی HLG HDR کامل را ارائه می دهد.

علاوه بر ویدیو HLG HDR، a6700 می‌تواند عکس‌های ۱۰ بیتی HLG را با فرمت HEIF بگیرد. همچنین می‌تواند در پروفایل‌های انتخابی شما (از جمله HLG، به طرز عجیبی) از HEIF‌های غیر HDR عکس بگیرد. اگر می‌خواهید تصاویرتان به‌عنوان HDR شناخته شوند، باید فقط از HEIF (بدون خام) عکس بگیرید، و گزینه HLG Still را انتخاب کنید.

 

ویدئو

دوربین سونی a6700

a6700 اولین گوشی در این سری است که از یک پنل LCD عقب کاملا مفصلی استفاده می کند و از قابلیت های ویدئویی پیشرفته آن پشتیبانی می کند.

a6700 بر اساس همان حسگر 26 مگاپیکسلی BSI CMOS با FX30 از خط سینمای این شرکت ساخته شده است. و به همین ترتیب، قابلیت های ویدیویی a6700 بسیار چشمگیر است.

a6700 تا 4K/60p از عرض سنسور کامل یا تا 120p از یک منطقه برش 1.58x عکس می گیرد. قابل ذکر است که این کار را با دقت 10 بیت و رنگ تا 4:2:2 انجام می دهد.

همانند مدل‌های اخیر سونی، بسته به نیاز خود می‌توانید XAVC HS (H.265)، XAVC-I (All-I H.264) یا XAVC-S اولیه (Long GOP H.264) را انتخاب کنید. گزینه های All-I تا 600 مگابیت در ثانیه (75 مگابیت بر ثانیه) می روند که نیاز به استفاده از کارت SD با سریع ترین رتبه V90 دارد، اما اکثر حالت ها خوشبختانه در کارت های کندتر ذخیره می شوند.

از ZV-E1 اخیر، a6700 حالت‌های دوست‌داشتنی برای vlog، با یک سری دکمه‌های بزرگ روی صفحه، و حالت‌های «قاب‌بندی خودکار» را دریافت می‌کند که انواع سوژه‌های شناخته‌شده را وارد می‌کنند و آنها را دنبال می‌کنند. این برای استفاده با ترکیب بندی با زاویه باز و دوربین نصب شده روی سه پایه طراحی شده است. a6700 دارای حالت «Dynamic Active Steady Shot» نیست که بتواند با استفاده از تثبیت‌کننده تصویر برش‌خورده، شما را در ترکیب بندی یکسان نگه دارد.

 

LUTs

دوربین سونی a6700 به شما امکان می‌دهد تا جداول Look Up (LUTs) را بارگذاری کنید، که مقادیر ثبت گزارش را به مقادیر رنگ و روشنایی آماده خروجی برمی‌گردانند. اینها را می‌توان به دو صورت استفاده کرد: می‌توان آنها را مستقیماً روی فیلم اعمال کرد (در اصل آنها را به حالت رنگی آپلود شده تبدیل می‌کند)، یا فقط برای پیش‌نمایش تأثیری که در صورت اعمال خواهند داشت، استفاده می‌شوند تا پیش‌نمایش روی صفحه قابل درک باشد. اگر برای پیش نمایش استفاده می شود، LUT ها را می توان در کنار فایل ویدیویی جاسازی کرد تا برای پس از تولید در دسترس باشند.

 

بدنه و کنترل دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700 بسیار شبیه دوربین های قبلی سری a6x00 است، اما کمی بزرگتر است. با این حال، بررسی دقیق‌تر یک سری تغییرات را نشان می‌دهد. بالاخره یک شماره‌گیر فرمان جلو و یک شماره‌گیر اختصاصی برای جابه‌جایی بین حالت‌های ثابت، ویدیو و ویدیوی آهسته و سریع وجود دارد که درست در زیر چرخ‌گیر حالت نوردهی تنظیم شده است.

در طراحی مجدد، سوئیچ که برای تغییر عملکرد دکمه پشت صفحه استفاده می شد، از بین رفته است و اکنون دکمه به صورت AF-On مشخص شده است و دکمه C3 در سمت چپ بالای دسته کنترل نیز حذف شده است. یک دکمه و یک سوئیچ کمتر از a6600 وجود دارد.

دکمه‌های [Rec] و C1 نیز تعویض شده‌اند، به این معنی که دیگر تقریباً غیرممکن است که ضبط ویدیو را فعال کنید و، تا حدودی متناقض، امکان فعال کردن سهوی آن وجود دارد.

بدنه خود از آلیاژ منیزیم ساخته شده است، با ادعای معمول آب بندی محیطی در تمام اتصالات. دارای هر دو پورت میکروفون و هدفون، سوکت micro HDMI و پورت USB نوع C است. این پورت هم با استانداردهای انتقال برق USB و هم با استانداردهای انتقال داده USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) سازگار است.

انتقال به USB-C به این معنی است که a6700 با هیچ کنترل از راه دوری که از پورت USB Micro-B/Multi در دوربین‌های قبلی سونی استفاده می‌کرده است، سازگار نیست و فقدان گیرنده مادون قرمز در دستگیره دستی این موارد را مستثنی می‌کند. در عوض، اپلیکیشن Imaging Edge سونی می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور عمل کند.

دوربین حول یک اسلات کارت SD واحد UHS-II ساخته شده است. برخلاف چندین دوربین اخیر سونی، هیچ سوکت CFexpress نوع A در داخل آن وجود ندارد. سریع‌ترین و سریع‌ترین کارت‌های SD V90 UHS-II به اندازه‌ای سریع هستند که می‌توانند با 600 مگابیت بر ثانیه بالاترین سرعت داده ویدیویی دوربین کنار بیایند.

 

منظره یاب دوربین a6700

دوربین سونی a6700

 

دوربین سونی a6700 دارای منظره یاب OLED با 2.36 میلیون نقطه (1024 در 768 پیکسل) است که می تواند تا 120 فریم بر ثانیه اجرا شود. در صورت استفاده از این حالت، هیچ تغییر آشکاری در وضوح پیش نمایش وجود ندارد، اما عمر باتری کاهش می یابد. اپتیک منظره یاب بزرگنمایی 1.07 برابری معادل 0.71 برابر در حالت فول فریم ارائه می دهد.

این دوربین همچنین دارای صفحه نمایش لمسی پشتی کاملاً مفصلی است. این یک پانل 1.04M نقطه (720 x 480px) است. این می تواند برای تنظیم نقطه فوکوس خودکار یا تعیین یک سوژه برای ردیابی استفاده شود، با گزینه ای برای استفاده از آن به عنوان یک صفحه لمسی قابل کشیدن هنگامی که چشم خود را به منظره یاب می کنید. سپس گزینه ای برای محدود کردن پد لمسی به مناطق خاصی از صفحه نمایش وجود دارد تا اگر تمایل دارید چشم چپ خود را روی یاب قرار دهید، از فوکوس فعال بینی جلوگیری کنید.

 

باتری دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700 دارای همان باتری NP-FZ100 با a6600 است که بهترین عمر باتری را در کلاس خود به دوربین می دهد. اگر از LCD عقب استفاده می‌کنید، دوربین به‌صورت 570 عکس در هر شارژ یا 550 عکس در صورت استفاده از EVF رتبه‌بندی می‌شود.

مثل همیشه، این اعداد، بر اساس تست استانداردی که توسط CIPA تعریف شده است، معمولاً روشی بسیار پر مصرف باتری را برای عکاسی فرض می‌کنند، بنابراین اگر کمتر ولخرجی هستید، به دو برابر این اعداد نزدیک‌تر شوید. امتیاز بالای 500 عکس در هر شارژ به این معنی است که به ندرت باید نگران باتری باشید: باید چندین روز عکاسی نسبتاً گسترده از آن بگیرید. همانطور که انتظار دارید، می توانید دوربین را از طریق USB نیز روشن یا شارژ کنید.

 

رسیدگی

دوربین سونی a6700

اضافه شدن صفحه فرمان جلویی برای قابلیت استفاده a6700 معجزه می کند. برای اولین بار در بیش از یک دهه، ما یک مدل APS-C متمرکز بر علاقه‌مندان از سونی داریم که سطح کنترل مستقیمی را دارد که انتظارش را داشتیم.

منوها نیز بسیار بهبود یافته اند، هم از نظر گروه بندی توابع با هم و هم از نظر نشانه های بصری بیشتر در مورد مکان هایی که می توان تنظیمات را پیدا کرد، قبل از اینکه تمام راه را برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. مانند قبل، با کمی تنظیمات و سفارشی‌سازی، به ندرت نیازی به جستجو در منوها خواهید داشت، اما با این امتیاز که نسبت به قبل بسیار کمتر سردرگم و مبهم هستند.

با این حال، مطمئناً ارزش آن را دارد که وقتی دوربین را دریافت کردید دوباره پیکربندی کنید. مدت‌ها بود که شکایت داشتیم که دوربین‌های سونی روی حالت AF-A تنظیم شده‌اند و شما را از حالت‌های ردیابی AF که معمولاً یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش آن‌ها بوده است، باز می‌دارند. a6700 با تنظیم “AF Tracking + AF On” روی دکمه بزرگ AF-On خود، این مشکل را برطرف می کند. که حداقل به این معنی است که شما دسترسی فوری دارید، اما همچنین به این معنی است که به طور پیش فرض سه حالت AF مختلف قابل دسترسی است دکمه مرکزی کنترل چهار طرفه یک AF را در مرکز کادر شروع می کند.

به نظر من به همان اندازه ارزش تغییر را دارد، که تصمیم بگیریم دو کلید فرمان اصلی دوربین با دیافراگم و سرعت شاتر عمل کنند، اما چیزی برای تنظیم نوردهی یا ISO نداشته باشند. اولین اقدام من همیشه این است که بسته به حالت عکاسی من، یکی از دکمه ها را روی کامپ نوردهی تنظیم کنم و سپس دکمه دیگر را روی مقدار سرعت شاتر یا دیافراگم کنترل کنم.

بین دو کلید فرمان و دکمه AF-On، ما معمولاً برای اکثر عکس‌برداری‌هایی که انجام می‌دهیم، کنترل‌های خوبی در موقعیت مناسب داریم. و در حالی که دسترسی به دکمه‌های C1، C2، C3 و [Rec] را از موقعیت عکس‌برداری کمی دشوار می‌دانیم، آنها گزینه‌های زیادی را برای تنظیماتی که ما به‌طور نیمه مکرر تغییر می‌دهیم ارائه می‌دهند. چند تغییر در منوی Fn و a6700 تقریباً به همه چیزهایی که باید تغییر دهیم دسترسی نیمه سریع می دهد البته اگر به سه تنظیمات نیاز دارید: «فرمت فایل»، «سوئیچ JPEG/HEIF» و «HLG Still» می خواستید بتوانید بین عکاسی Raw + JPEG و گرفتن HDR HLG بپرید، که خطر ناامید شدن را دارد.

به‌طور کلی، دوربین سونی a6700 را می‌توان به‌عنوان دوست‌داشتنی‌ترین دوربین در سری خود تنظیم کرد، زیرا بسیاری از پیشرفت‌های ارگونومیکی که به طور مکرر در سری گسترده‌تر a7 انجام شده است را به دست آورده است. حتی با وجود ردیابی بسیار خوب فوکوس خودکار دوربین، که باعث می‌شود انتخاب یک هدف فوکوس خودکار و سپس ترکیب مجدد بسیار قابل اعتماد باشد، باز هم گاهی اوقات خودمان را به عدم وجود جوی استیک AF نفرین می‌کنیم.

 

کیفیت تصویر دوربین سونی a6700

 

صحنه استودیو

دوربین سونی a6700

صحنه آزمایش ما برای شبیه سازی انواع بافت ها، رنگ ها و انواع جزئیات طراحی شده است که در دنیای واقعی با آنها روبرو خواهید شد. همچنین دارای دو حالت روشنایی، نور کامل یکنواخت و نور جهت کم است تا تاثیر شرایط نوری مختلف را مشاهده کنید.

دوربین سونی a6700 با 26 مگاپیکسل، جزئیات کمی بیشتر از برادران 24 مگاپیکسلی خود ثبت می کند، اما کمتر از 32.5 مگاپیکسل Canon R7 و 40 مگاپیکسل فوجی فیلم X-T5، که انتظار می رود. با این حال، برتری جزئی نسبت به رقیب 26 مگاپیکسلی محبوب خود، X-T4 دارد.

سطح نویز پایه ISO شبیه به همتایان a6700 است. در ISO متوسط ​​به بالا، a6700 سطوح نویز مشابه EOS R7 و کمی بیشتر از a6600 و X-T5 را نشان می دهد. اگر ISO حتی بالاتر باشد، a6700 مانند EOS R7 نویز دارد، اما بیشتر از X-T5 و X-T4. نیکون Z50 20 مگاپیکسلی را در ترکیب قرار دهید و می‌توانید یک مزیت کوچک را در داشتن حسگر با وضوح پایین‌تر در عملکرد نویز ISO فوق‌العاده بالا ببینید.

دوربین سونی a6700

با نگاهی به رنگ JPEG، رنگ‌های آبی، صورتی و بنفش سونی به خوبی اشباع شده و چشم نوازی می‌کنند، اگرچه صورتی روشن در مقایسه با همتایان خود، رنگ سرخابی لمسی است. رنگ‌های قرمز، سبز و زرد نسبت به برخی از رقبای خود کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسند، اما برخی از این موارد به این دلیل است که تصویر سونی کسری تیره‌تر از تصویر آنهاست. با این حال، به طور کلی، واکنش رنگ سونی خوب به نظر می رسد و به طور کلی با رقبای خود سازگار است.

شارپنینگ پایه ISO JPEG نیز با وجود سوار شدن در حالت تهاجمی مناسب است. ما در واقع رویکرد a6600 را ترجیح می دهیم. در ISOهای بالا، a6700 عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود و کانن در متعادل کردن کاهش نویز با حفظ جزئیات دارد، اما نه به خوبی X-T5. و در مناطقی با کنتراست پایین، X-T5 و در کمال تعجب، a6600، هر دو عملکرد بهتری دارند.

 

محدوده دینامیکی

سنسور سریع‌تر a6700 در ISO 3200 کمی نویزتر از a6600 است و اگر سعی کنید ISOهای پایین‌تر را بردارید، نویز بیشتری نشان می‌دهد. هنوز هم درجه عرض جغرافیایی مناسبی برای کاهش نوردهی برای محافظت از هایلایت ها و سپس برداشتن سایه ها، هنگام عکسبرداری از طلوع یا غروب خورشید، و مقداری محدوده برای کاهش ISO در شرایط کم نور برای حفظ نقاط برجسته وجود دارد، اما به نظر می رسد هزینه نویز بیشتر از در دوربین قدیمی‌تر، احتمالاً به دلیل سرعت عملکرد بالاتر آن.

 

ویدئو

کیفیت ویدیو دوربین سونی a6700

نمونه برداری بیش از حد به این معنی است که a6700 می تواند سطوح جزئیات قابل مقایسه با حالت های ‘HQ’ Fujifilm X-T5 یا Canon EOS R7 را ارائه دهد. این باعث می‌شود که در حالت‌های زیرنمونه‌شده، از X-T5 یا EOS R7 جلوتر باشد. به 60p بروید و سونی جزئیات بیشتری را نسبت به فوجی‌فیلم ثبت می‌کند و به مراتب بیشتر از حالت قابل مقایسه کانن را حل می‌کند. حالت 120p جزئیات کمتری دارد، اما دوربین های بسیار کمی حتی این گزینه را ارائه می دهند.

ارقام کرکره نوردی a6700 در مقایسه با مدل های قبلی خود گام بزرگی به جلو است. فیلم‌های 4K با عرض کامل با سرعت 15.4 میلی‌ثانیه خوانده می‌شوند که تقریباً دو برابر سریع‌تر از a6600 است که می‌تواند مدیریت کند. نرخ برای ضبط 24، 30 و 60p یکسان است. ما معمولاً هر چیزی کمتر از 20 میلی‌ثانیه را بسیار خوب و هر چیزی کمتر از 10 میلی‌ثانیه را عالی در نظر می‌گیریم، بنابراین 15.4 میلی‌ثانیه نتیجه بسیار خوبی برای فیلم‌های بیش از نمونه‌برداری شده است. 4K/120p، با برش نسبتاً شدید 1.58x، 7.7 میلی‌ثانیه است.

he a6700 شامل یک حالت تثبیت کننده “فعال” است که شامل تثبیت دیجیتال می شود. این یک برش 1.13 برابری را روی فیلم اعمال می‌کند و به دوربین اجازه می‌دهد تا برش را در مناطق استاندارد ویدیو حرکت دهد تا حرکت چشمگیرتری نسبت به تغییر حسگر به تنهایی انجام دهد. تمام داده‌های ژیروسکوپ دوربین که در حین ضبط ضبط می‌شوند در فایل ویدیویی ذخیره می‌شوند تا بتوانید تصحیح دیجیتال قدرتمندتر (یا اصلاح کمتر، با برش کمتر، در برخی شرایط) را در نرم‌افزار پس از تولید «Catalyst» سونی اعمال کنید.

به نظر می رسد 4K/120p از ناحیه تقریباً 3.9K سنسور گرفته شده است، بنابراین هیچ فرصتی برای برش بیشتر برای ایجاد تثبیت دیجیتال وجود ندارد، حتی اگر پردازنده ثابت کند که می تواند این سنسور را حفظ کند.

 

مانند همتایان خود، a6700 می تواند بیش از حد گرم شود، به خصوص اگر از حالت های وضوح بالاتر و نرخ فریم آن برای مدت طولانی تر استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید حفاظت در برابر گرمای بیش از حد را سخت‌تر کنید. ما با این مورد مواجه نشدیم، زیرا به طور کلی کلیپ‌های کوتاه را در دمای متوسط ​​می‌گرفتیم، اما انتظار نداشته باشید که بتوانیم کلیپ‌های خیلی طولانی (مخصوصاً در 4K/60) بگیریم.

 

قاب بندی خودکار ویدیو

ویژگی قاب‌بندی خودکار a6700 که برای اولین بار در ZV-E1 معرفی شد، ایجاد یک دوربین حرفه‌ای را آسان‌تر از همیشه می‌کند. برای ولاگرها یا واقعاً هر تیم تولید تک نفره ایده‌آل است، می‌تواند برای تقلید از روشی که یک اپراتور دوربین ممکن است به یک سوژه ضربه بزند و آنها را در حین حرکت در کادر دنبال کند، استفاده شود. این همه به طور خودکار انجام می شود، البته با استفاده از قدرت هوش مصنوعی. و این یک راه عالی برای افزودن مقداری ادویه به عکس‌های کسل‌کننده و ثابت است.

برای امتحان، ابتدا دوربین را روی سه پایه نصب کنید و یک لنز با زاویه دید عریض وصل کنید. مورد دوم ضروری است تا دوربین a6700  دارای قاب کافی برای “مشت زدن” دیجیتالی و دنبال کردن سوژه باشد.

کاربران می‌توانند بین سه سطح محصول مختلف از جمله بزرگ (کوچکترین محصول)، متوسط ​​یا کوچک انتخاب کنند. برای دراماتیک ترین اثر، با بزرگ یا متوسط ​​بچسبانید. همچنین می‌توانید سرعت تنظیم کادربندی را از یک (کندترین) به پنج تنظیم کنید. ما متوجه شدیم که تنظیم پیش‌فرض، سه، برای سوژه‌های متحرک معمولی به خوبی کار می‌کند.

با تنظیم هر دو گزینه، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه زمانی ویژگی قاب‌بندی خودکار شروع می‌شود. به‌طور پیش‌فرض، زمانی که ضبط را فشار می‌دهید، به‌طور خودکار شروع می‌شود، اما در عوض می‌توانید دوربین را تا زمانی که سوژه‌ای در نظر گرفته شود منتظر بمانید. انسان باش – شناسایی می شود و ردیابی آغاز می شود. همچنین این گزینه را دارید که روشن شدن ویژگی را تا سپری شدن 15 ثانیه یا 30 ثانیه زمان ضبط به تاخیر بیندازید.

بنابراین قاب خودکار از دید کاربر چگونه به نظر می رسد؟ اگر به صفحه نمایش عقب نگاه می کنید، به محض اینکه سوژه ظاهر شد، Eye Detect را درگیر خواهید دید. سپس، یک مستطیل بزرگ و سفید در اطراف آن سوژه ظاهر می شود که نشان می دهد کادربندی خودکار شروع شده است. با چرخش فیلم، متوجه خواهید شد که مستطیل به آرامی بزرگ‌نمایی می‌کند و به آرامی در اطراف سوژه حرکت می‌کند و آن‌ها را همیشه در کادر نگه می‌دارد، خواه حرکت کنند یا نه.

و اگر دو یا چند سوژه در کادر وجود داشته باشد، یک ضربه ساده روی صفحه لمسی به a6700 می گوید که چه کسی را اولویت بندی کند. این را می توان در حین ضبط تنظیم کرد.

دوربین فیلم‌های 1080 یا 4K را ارائه می‌کند (اگرچه به نظر می‌رسد که فشرده‌ترین برش از ناحیه 2.6K گرفته شده است)، با انتخاب خروجی نسخه برش‌شده یا بدون برش به کارت حافظه و دیگری از طریق HDMI. کاری که نمی توانید انجام دهید خروجی نسخه بدون کراپ با کیفیت 4K و جزئیات برش داده شده در 1080 است: دوربین هر دو جریان را با وضوح یکسان ارائه می دهد.

 

رابط فوکوس خودکار و لمسی ویدیویی

عملکرد فوکوس خودکار در حین ضبط ویدیو در سطح بالایی قرار دارد. علاوه بر تشخیص چهره و چشم، همه حالت‌های تشخیص/ردیابی فوکوس خودکار اختصاصی سوژه در دسترس هستند. نه تنها این، آنها بسیار خوب کار می کنند. و مانند همه ILC های اخیر سونی، کاربران می توانند سرعت انتقال فوکوس خودکار و نحوه پاسخگویی سیستم AF را از یک موضوع به موضوع دیگر تنظیم کنند.

 

رابط لمسی در a6700 نیز واکنش گرا و به خوبی برای ویدیو طراحی شده است. هنگامی که لمس فعال است، عملکردهای اصلی و پارامترهای نوردهی در اطراف بیرون قاب در دسترس هستند و می توان آنها را با یک ضربه انگشت انتخاب و تغییر داد. این امر مخصوصاً زمانی مفید است که هنگام پخش فیلم بدون لرزش دوربین با فشار دادن یک دکمه یا چرخاندن یک صفحه، تنظیماتی را تغییر دهید.

علاوه بر این می‌توان از صفحه نمایش لمسی در حین ویدیو برای انتخاب سوژه برای ردیابی با فوکوس خودکار استفاده کرد یا به دوربین گفت که یک موضوع را بر سوژه دیگر اولویت دهد.

 

فوکوس خودکار

دوربین سونی a6700

سیستم فوکوس خودکار a6700 ادامه سیستمی است که برای سال‌ها در دوربین‌های سونی استفاده می‌شود: می‌توانید از بین هفت اندازه منطقه فوکوس خودکار، از «Wide» که تقریباً کل فریم را پوشش می‌دهد، تا نقاط AF منفرد را انتخاب کنید. در حالت AF-C به انواع «ردیابی» هر یک از این مناطق AF دسترسی پیدا می‌کنید و به شما اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید موضوعی را برای ردیابی مشخص کنید.

در بالای این گزینه‌های تشخیص سوژه دوربین قرار دارند، با این گزینه‌ها: انسان، حیوان/پرنده، حیوان، پرنده، حشره، ماشین/قطار، هواپیما. اگرچه اینها به طور کامل ناحیه AF را که انتخاب کرده اید نادیده نمی گیرند: دوربین سعی می کند روی نزدیک ترین سوژه به نقطه فوکوس خودکار انتخابی شما فوکوس کند، اگر بیش از یک سوژه وجود داشته باشد، و اگر سوژه شناسایی شده خیلی دور از انتخاب شما باشد، آن را نادیده می گیرد. نقطه. این بدان معناست که اگر می‌خواهید روی چیزی غیر از یک سوژه شناسایی شده در صحنه فوکوس کنید، دائماً لازم نیست تشخیص سوژه را خاموش کنید (البته اگر می‌خواهید روی چیزی نزدیک به یک سوژه شناسایی شده فوکوس کنید مجبور خواهید بود).

 

تست فوکوس خودکار

دوربین سونی a6700 دوربین سونی a6700

دوربین سونی a6700 با حداکثر سرعت پشت سر هم 11 فریم در ثانیه، با استفاده از یک نقطه فوکوس خودکار، با نرخ ضربه تقریباً عالی، می‌تواند فوکوس را روی یک سوژه نزدیک نگه دارد. توجه: این تست با استفاده از کرکره مکانیکی انجام شده است.

اکثر دوربین هایی که ارزیابی می کنیم تست فوق را به راحتی پشت سر می گذارند. اما بسیاری هنوز با تست دوچرخه‌بافی ما (در زیر) مشکل دارند، که به دوربین نیاز دارد تا سوژه را در حالی که به‌طور غیرقابل پیش‌بینی در کادر حرکت می‌کند، تشخیص دهد و ردیابی کند، علاوه بر قضاوت در مورد فاصله و فوکوس دقیق.

با توجه به این واقعیت که سونی برای مدت طولانی پیشرو در قابلیت اطمینان ردیابی سوژه بوده است، جای تعجب نیست که a6700 نیز این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته است. جعبه ردیابی مانند چسب به ریچارد می‌چسبد و اکثریت قاب‌ها کاملاً متمرکز هستند.

این نتایج از رقبای دوربین سونی a6700 ، یعنی Canon R7 و تمام بدنه های فوجی فیلم، برتری دارد. همانطور که گفته شد، کانن قادر است 15 فریم در ثانیه در مقایسه با 11 فریم در ثانیه در سونی ایجاد کند که در صورت نیاز به سرعت، ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید.

 

تشخیص چهره، چشم و سایر موضوعات

دوربین سونی a6700

تشخیص چهره و چشم سونی همچنان بهترین در کلاس است. در حالی که مجموعه حالت‌های تشخیص/ردیابی سوژه – از جمله انسان، حیوان/پرنده، حیوان، پرنده، حشره، ماشین/قطار و هواپیما- نیز به خوبی کار می‌کند. تشخیص حیوانات، به ویژه، رقابت را از بین می برد.

جابجایی بین هفت گزینه موضوعی نیاز به تمرین دارد، نه به خاطر سپردن ترتیب ظاهر شدن هر کدام (فکر می‌کنم فهرست کردن آنها بر اساس حروف الفبا خیلی آسان بود). برای بهترین نتایج، توصیه می‌کنیم دکمه‌ای مانند C2 را سفارشی کنید تا سریعاً در هر یک چرخه بزنید.

 

یک نکته مهم اگر می‌خواهید سوژه‌ای را دنبال کنید که کاملاً با هیچ یک از دسته‌های بالا مطابقت ندارد، مانند قایق بادبانی یا موتورسیکلت در حال نزدیک شدن، بهترین گزینه این است که به ردیابی AF استاندارد بروید. حالت‌هایی مانند تشخیص ماشین/قطار هیچ فایده‌ای ندارند (البته این حالت برای اتوبوس‌ها و 18 چرخ‌ها کار می‌کند).

 

تکمیل نتیجه گیری در مورد AF

ما تحت تاثیر قابلیت های فوکوس خودکار a6700 هستیم. هیچ شرکت دوربینی به اندازه سونی به سمت تشخیص سوژه هوش مصنوعی متمایل نشده است. و در حالی که دوربین‌های عکاسی سریع‌تری مانند EOS R7 وجود دارد، احساس می‌کنیم 11 فریم در ثانیه (با فوکوس خودکار تقریباً عالی) برای اکثر کاربران به اندازه کافی سریع است.

یکی از معایب a6700 این است که جوی استیک AF ندارید. با این حال، می‌توانید از صفحه نمایش لمسی به‌عنوان «پد لمسی AF» استفاده کنید. وقتی با چشمی به یاب درگیر می‌شوند، کاربران می‌توانند انگشت خود را روی صفحه بکشند تا نقطه/منطقه AF را تنظیم کنند یا موضوعی را برای ردیابی انتخاب کنند. این روش قطعاً به اندازه یک جوی استیک اختصاصی قابل اعتماد کار نمی کند، اما یک راه حل مناسب است. از طرف دیگر، اغلب می توانید به سادگی به ردیابی اعتماد کنید، دوربین را به سمت سوژه خود بگیرید، شاتر را نیمه فشرده نگه دارید و دوباره ترکیب کنید. این در اکثر مواقع به اندازه کافی خوب کار می کند، اما یک جوی استیک همچنان راحت بود.

سخن نهایی

دوربین سونی 0a670 یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال 2023 است. هفتمین نسخه از مجموعه‌ای که تقریباً به یک دهه قبل بازمی‌گردد، هر مدل a6000 که تا به حال آزمایش کرده‌ایم جایزه طلایی یا نقره‌ای دریافت کرده است. و a6700 نیز از این قاعده مستثنی نیست. از هر نظر عالی است، خواه روی عکس‌های ثابت، ویدیوی سنتی، وبلاگ‌نویسی یا هر سه تمرکز داشته باشید.