دوربین بدون آینه کانن

درذهن ما تصویری ازدوربین‌های DSLR هنگام صحبت در مورد عکاسی حرفه ای شکل می گیرد در حالیکه دوربین بدون آینه در طی سال های اخیر جایگاه خوبی در بین عکاسان حرفه ای پیدا کرده.

نسخه ای به روز شده از دوربین های کامپکت همان دوربین عکاسی بدون آینه است که گاهی از آن ها بنام دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض (Mirrorless Interchangeable Lens Camera) یا به اختصار MILC نام برده می شود.

دوربین بدون آینه تجاریLumix DMC-G1 در سال 2008 توسط شرکت پاناسونیک به بازارعرضه شد . کم کم توسط دو شرکت پاناسونیک و الیمپوس یعنی دو شرکت اصلی توسعه دهنده دوربین های بدون آینه ، مدل های دیگری از دوربین ها به بازار عرضه شد .

اما در اوایل سال 2017 میلادی این شرکت سونی بود که دوربین بدون آینه Alpha A9  با سرعت عکاسی پیاپی 20 فریم در ثانیه و 693 نقطه اتوفوکوس به بازار ارائه کرد که بعداز این مرحله دوربین های بدون آینه در بازار جایگاه ویژه ای پیدا کردند. دوربین‌های بدون آینه بخصوص دوربین‌‌‌های فول فریم با ورود شرکت های کانن و نیکون به بازاررقابت بیشتری با دوربین های DSLR پیدا کردند.

Without a mirrorدوربین های بدون آینه کانن

دوربین های بدون آینه کانن با وجودی که کمی دیرتر وارد رقابت دوربین های بدون آینه شدند اما از موفق ترین ها می باشند. در واقع این موج ، از شرکت هایی مانند الیمپوس، پاناسونیک، سونی و … از سال های قبل شروع و نهایتا به شرکت های نیکون و کانن رسید در واقع این دو شرکت شروع به تولید دوربین هایی با اندازه بدنه بسیار کوچک درکنارDSLR قبلی خودشان کردند.

با کوچک شدن اندازه بدنه ، اندازه و وزن لنزها نیز کاهش یافت  و در نتیجه با دوربین هایی که به نسبت Dslr کوچک و سبک هستند روبرو هستیم که به لحاظ تکنولوژی نه تنها از آن ها کمتر نیست بلکه از آن ها خیلی جلوتر هم هستن.

در ابتدا ، کانن به دلیل اینکه بصورت جدی به این قضیه نپرداخته بود با دوربین های بدون آینه سطح پایین سری M با حسگرهای APS-C وارد بازار شد و در نتیجه اولین بار مانت Rf با جدی شدن قدرتش در این بازاربرای دوربین های فول فریم بدون آینه خودش را معرفی کرد.

درنتیجه هم اکنون 4 مانت لنز وجود دارد که کار ما را برای انتخاب بهترین دوربین های بدون آینه کانن از بین این لیست سخت تر میکند. در این مقاله بر اساس قیمت ، کارایی و تکنولوژی ، بهترین دوربین های بدون آینه کانن معرفی می شود تا بتوانید با خیال راحت و بدون تغییر برند از لنزهای قدیمی خودتان روی این دوربین های پیشرفته استفاده کنید.

کانن مبدل های مخصوصی با درنظرگرفتن نیازهای مشتریان درنظرگرفته است  که لنز‌های دوربین‌هایDSLR  این شرکت با  مانت EF یا EF-S از طریق این مبدل ها جهت استفاده قابل اتصال به دوربین‌های بدون آینه کانن هستند.

دوربین  بدون آینه Canon R5

دوربین کانن R5 برای عکاسانی که بطور موازی به رزولوشن بالا ، سرعت زیاد و  قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری در اکوسیستم بدون آینه کانن نیاز دارند ، ساخته شده است . این دوربین که یک استاندارد جدید در دنیای کانن محسوب می شود دارای قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن   8kبا استفاده از حسگر بسیار پیشرفته 45 مگاپیکسلی می باشد.

در دوربین Canon R5 ، ازپردازشگر DIGIC Xکانن به عنوان سریع ترین پردازنده که ساخت این شرکت می باشد استفاده شده است که همین امر باعث شده تا این دوربین به عنوان بهترین دوربین بدون آینه کانن شناخته شود.

امکان کار با حساسیت ISO 100  تا 51200 توسط این پردازشگر به کاربران داده می شود تا بتوانند در بدنه این فول فریم عکس هایی با حداقل نویز به ثبت برسانند.

قابلیت عکس‌برداری پی‌درپی با سرعت 12 فریم بر ثانیه ( با فوکوس و نورسنجی خودکاردرهر فریم) با روزلوشن حسگر کامل ، از نکات مهم درباره قدرت این پردازشگر می باشد.

نکته جالب اینکه در صورت نیاز به سرعت عکس‌برداری بالا ، با فعال کردن شاترالکترونیکی دوربین یعنی غیرفعال کردن پرده شاترمکانیکی دوربین ، می توانید با همین رزولوشن سرعت عکسبرداری را به 20 فریم برثانیه برسانید. البته برای عکاسان خبری و ورزشی این سرعت بسیاری می باشد.

همچنین با استفاده از این پردازشگر، دوربین کانن R5  ، دارای قابلیت فیلمبرداری  با رزولوشن 8k و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد. این دوربین به رکورد جانبی جهت فیلمبرداری 8k نیاز ندارد. در واقع می توانید این کاررا در صورت استفاده از کارت پرسرعت مستقیما روی کارت حافظه خود دوربین انجام دهید.

دوربین بدون آینه R5 جزو معدود دوربین هایی محسوب می شود که قابلیت فیلمبرداری با فرمت 4k به صورت اسلوموشن را دارد. ویدئو‌هایی با عمق رنگ  4:2:2  bit-10 و پروفایل رنگی خام  Canon Log، با فرمت 4k  با سرعت 120 فریم بر ثانیه با این دوربین، قابل فیلمبرداری می باشد. درنظرداشته باشید این قدرت فیلمبرداری امکان ترکیب شدن با فوکوس Dual Pixel AF اختصاصی کانن را دارد.

روی این دوربین با استفاده از ورودی‌ و خروجی های3.5mm  صدا ، امکانات صدابرداری حرفه ای برای مکروفون و هدفون نیز وجود دارد و متأسفانه عایق‌بندی قدرتمند و پیشرفته این دوربین سبب حذف فلاش دوربین از روی بدنه R5 شده است.

حسگراین دوربین میتواند فوکوسی با سرعت قابل مقایسه با تکنولوژی Phase Detection را با استفاده از 1053 نقطه فوکوس که تقریباً 100% کادر تصویر را پوشش می‌دهند را هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری انجام دهد.

دوربین Canon R5  نخستین دوربین بدون آینه کانن است که یک لرزشگیر فیزیکی جهت رفع مشکل لرزش دست به هنگام عکاسی با نور کم ،روی آن قرار گرفته است.در نتیجه موقعیت عالی برای افرادی که می خواهند ازلنزهای بدون لرزشگیرکانن روی این بدنه استفاده کنند محسوب می شود تا بتوانند درنور کم از سرعت های پایین شاتر استفاده کنند.

شرکت سازنده جهت تبدیل کردن این دوربین به بهترین دوربین بدون آینه کانن ، در این دوربین هر چه در توان داشته قرار داده.از دیگرامکانات این دوربین پیشرفته می توان به  منظره‌یاب فوق‌العاده با رزولوشن 5.67 میلیون نقطه، صفحه نمایش لمسی بزرگ 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون نقطه، نمایشگر تک رنگ بالای دوربین (همانند DSLRهای پیشرفته این شرکت) پشتیبانی از کارت‌های حافظه CFexpress Type B  و  SD UHS-I و امکان استفاده از WiFi برای اتصال به نرم‌افزار فوق‌العاده کانن برای گوشی‌های هوشمند، اشاره کرد.

 

Without a mirror

دوربین بدون آینه Canon R6

شرکت کانن برای عکاسان حرفه ای در جولای  سال پیش یک دوربین پیشرفته فول فریم بدون آینه که به نوعی مدل ساده‌تر  R5  محسوب می‌شود معرفی کرد . هرچقد دوربین‌های فول فریم این شرکت دارای عدد بزرگتری باشند همانند روند قدیمی کانن ، دارای رده پایین تری نیز خواهد بود و با توجه به این موضوع R6 را می توان دررده ی پایین تری از R5 قرار داد.

بد نه R6 دربین دوربین های DSLR  کانن مشابه EOS-1D X III می باشد که قرار گرفته در بدنه کوچکتر و بدون آینه می باشد.

یک حسگر 20 مگا پیکسلی CMOS ساخت خود کانن مناسب برای افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی، وب یا چاپ در ابعاد کوچک در این دوربین استفاده شده است.این دوربین قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت  12 فریم بر ثانیه (با شاتر مکانیکی) و 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی به دلیل ترکیب این حسگربا پردازشگر پرسرعت DIGIC Xرا دارد.

همچنین دوربین   canon R6پردازش نویز بهتری  به دلیل دارا بودن  رزولوشن پایین تری از R5 دارد یعنی این امکان وجود دارد که حساسیت آن را تا ISO 204800 بالا ببرید. در نتیجه در نور کم این دوربین به نسبت به  R5عملکردی بهتری دارد.

این دوربین با توجه به دارا بودن حسگر با حساسیت بالا در کنار یک لرزشگیر بی نظیر جزو یکی از بهترین دوربین ها در نور کم می باشد. در بین دوربین‌های EOS کانن ، برای اولین باردوربین  R6 دارای لرزشگیر 5 محوره می باشد که لرزش دست را می تواند به اندازه 8 استاپ کاهش دهد.

در هنگام بکارگیری یا استفاده از لنزهای  دارای لرزشگیر طبیعی RF یا EF کانن ، این لرزشگیرمی تواند با این لرزشگیرها ترکیب شده و عملکرد بهتری را ارائه دهد.

تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF II در این دوربین که نسخه دوم سیستم فوکوس قدرتمند کانن است از موارد دیگری میباشد که باعث شده تا  کانن  R6 درلیست بهترین دوربین بدون آینه قرار گیرد. 1053 نقطه فوکوس تشخیص فازدر این ماژول فوکوس وجود دارد که پراکنده در کل حسگر می باشد و کل تصویر را بصورت 100% پوشش می دهند.

یکی از دلایل مجبوب شدن دوربین R6 در بین فیلمبرداران ، سیستم فوکوس پیشرفته آن می باشد.

شما می توانید روی سوژه با سرعت فوق العاده ای با لمس هر نطقه از نمایشگر دوربین،  فوکوس کرده ویا جای فوکوس را تغییر دهید.

برای اینکه بتوانید جابه‌جایی فوکوس را با حرکت نرمتری انجام دهید ، امکان فوکوس بصورت دستی در اکثر لنزهای مانت R قرارداده شده است.

این دوربین دارای منظره‌یاب چشمی OLED  نیم اینچی با رزولوشنی برابر با 3.69 میلیون نقطه و بزرگ نمایی 0.76 و همچنین نمایشگر3 اینچی با 1.62 میلیون نقطه با قابلیت باز شدن به طور کامل و چرخیدن به هر جهت ،می باشد که به واسطه این موارد ، برای عکاسان درهرشرایطی امکان کادربندی وجود دارد.

در دوربین R6 امکان فیلمبردای با رزولوشن 4K و سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه در کنار امکانات عکاسی وجود دارد که با استفاده از رزولوشن   Full HD 1080p امکان ضبط با سرعت عالی 120 فریم برثانیه و خروجی رنگی  4:2:2 bit-10 وجود دارد.

ضمنا پروفایل خام ویدیویی Canon Log و همچنین فرمت HDR-PQ با داینامیک رنج بسیار زیاد برای ویرایشگران ویدیو دردسترس می باشد.

از دیگر امکانات دوربین حرفه ای R6 می توان به عایق بندی کامل برای محیط‌های خارج از استودیو، درگاه‌های ارتباطی  WiFi  و NFC ، پشتیبانی از کارت حافظه پرسرعت SD UHS-II با دو اسلات جداگانه و درگاه‌های 3.5mm  هدفون و میکروفن اشاره کرد.

 

دوربین Canon RP

این دوربین با وجودی که روی کاغذ دارای مشخصات چشمگیری نیست اما جزو یکی از بهترین دوربین های بدون آینه کانن محسوب می شود که دارای بدنه بسیار کوچک و کامپکت بوده  و درون آن یک حسگر  26.2 مگاپیکسلی ساخت خود کانن وجود دارد.

تقریباً یک سال قبل از R6دوربین Canon RP معرفی شده و و مشخص نیست که این دوربین ها توسط شرکت کانن با نام های مانند RP Mark II یا RP 2  به کار خود ادامه دهند و یا جهت سنجیدن بازار دوربین‌های فول فریم بدون آینه وارد بازار شده اند.

پردازشگر DIGIC 8 در این دوربین استفاده شده و قابلیت عکاسی و فیلمبرداری با حساسیت  ISO 100-40000را دارد.

البته همینطور که می دانیم این مقداربرای یک دوربین فول فریم امروزی چندان گسترده نیست و در شرایط کار در نور کم باید بیشتر مراقب نویز عکس هایمان باشیم. ضمن اینکه  این پردازشگر به RP امکان عکس‌برداری با سرعت 5 فریم بر ثانیه را هم  می دهد که متوسط رو به پایین می باشد.

از تکنولوژی  Dual Pixel CMOS AF روی حسگردوربین کانن  RP استفاده شده است.

در نتیجه قابلیت فوکوس تشخیص فاز، علاوه بر ثبت عکس در تمامی پیکسل های این دوربین وجود دارد و می توانید فوکوسی پرسرعت را هنگام فیلمبرداری یا عکاسی با Live View را تجربه کنید. متاسفانه بر خلاف دو دوربین قبلی لرزشگیر روی حسگر این دوربین وجود ندارد و برای کار در نور کم باید روی لنز‌های مانت RF یا لنز‌های EF (همراه با مبدل) حساب کنید.

امکان قفل کردن فوکوس رو چهره افراد و همچنین تشخیص فوکوس چشم روی این حسگر وجود دارد و در نتیجه این امکان وجود دارد که شارپ نگه داشتن تصویر را به فوکوس خودکار خود دوربین سپرده شود.

کانن به دلیل اینکه بتواند  قیمت این دوربین را پایین نگه دارد ، نسبت به پرچم‌داران خود از مشخصات ضعیف تری استفاده کرده است . امکاناتی همچون منظره یاب چشمی الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه و نمایشگر 1.04 میلیون نقطه ای 3 اینچی در دوربین Canon RP یک محدوده کاملا متوسط در دوربین های فول فریم بدون آینه محسوب می شوند. البته این نمایشگر هم به صورت کامل می تواند به بیرون باز شود.

دوربین  Canon EOS M6 II

در رده غیر فول‌ فریم‌های شرکت کانن ، دوربین کانن  M6 II را می‌توان بهترین دوربین بدون آینه کانن دانست. امکانات دوربین Canon EOS M6 II به نسبت دوربین‌های بدون آینه APS-C هم رده خودش  بسیار بالاتر می باشد و در انتهای نام این دوربین ، واژه II نشان می دهد که این دوربین ادامه دوربین موفق قبلی خودش یعنی M6 کانن می باشد.

حسگر 32مگا پیکسلی   CMOS این دوربین اگرچه از حسگرهای فول فریم سری R کانن کوچکتر است ،اما قابلیت عکاسی

در محدوده حساسیت بسیار چشمگیر ISO 100 تا ISO 25600  با ترکیب با پردازشگر قدرتمندش را دارد .

برای کسانی که با فایل خام کار می کنند داینامیک رنج 14-bit برای عکس بسیار قابل توجه است که عکس هایی که با این دوربین گرفته می شود داری این رنج می باشد.

دوربین کانن  M6 II بواسطه این پردازشگر قدرتمند قابلیت عکسبرداری پی در پی با سرعت  14 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل  را دارد.

درسته دوربین کانن M6 II دارای بدنه بسیار کوچکی است ولی هم شاتر مکانیکی دارد و هم شاترالکترونیکی که میتواند با سرعت 1.16000 ثانیه با استفاده از شاتر الکترونیکی ، عکسبرداری کند. این سرعت بالا درعکس های منظره برای تاریک کردن کامل صحنه همراه با دیافراگم کاملاً باز کاربرد دارد.

در زمینه فیلمبرداری کانن M6 مارک II  بسیار کاربرد دارد.

از امکانات مهم و قابل توجه این دوربین می توان به فیلم‌برداری با کیفیت UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و همچنین فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس Dual Pixel و عمق رنگ 4:2:2 bit-8  اشاره کرد. البته ناگفته نماند که برخلاف اغلب دوربین‌های بدون آینه کانن ، نمایشگر 3 اینچی این دوربین نمی تواند به طور کامل به بیرون باز شود و فقط می تواند به سمت بالا و پایین باز شود که البته محدودیت زیادی ایجاد نمی کند و در زاویه های خاص می تواند فیلمبرداری کند.

وجود جک ورودی میکروفون‌های خارجی در بدنه کوچک این دوربین کانن ، نکته جالبی است که می توان به آن اشاره کرد وازمیکروفون‌های روی دوربینی هم می توان بوسیله کفشک فلاش در بالای بدنه این دوربین برای ضبط صدای بهتر همراه با ویدیواستفاده کرد.

در این دوربین منظره یاب چشمی وجود ندارد که برای عکاسی در نورزیاد یک ضعف مهم محسوب می شود که با ارائه یک منظره‌یاب مخصوص (که باید بصورت جداگانه توسط خودتان تهیه شود) کانن سعی کرده این ضعف را تا حد زیادی پوشش دهد.

دوربین  Canon EOS M50 Mark II

این دوربین به تازگی و نزدیک به یکسال است وارد بازار شده و نسخه دوم از دوربین M50 کانن می باشد.دوربین  EOS Kiss M2 که نام دوربین کانن M50 II  در بعضی کشورها می باشد دارای جدیدترین حسگرDual Pixel  اختصاصی کانن می باشد و هم برای عکاسان و هم برای فیلمبرداران  قابل توجه است.

یک حسگر 24.1 مگا پیکسلی APS-C CMOS در این دوربین قرارگرفته که با ترکیب با پردازشگر DIGIC 8 کانن امکان عکاسی و فیلم‌برداری در محدوده حساسیت ISO 100-25600 را دارد .همچنین این دوربین قابلیت عکسبرداری با سرعت  10 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

قابلیت تشخیص چشم و دنبال کردن آن در این دوربین بوسیله سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF  آن ، وجود دارد. در نتیجه این مد فوکوس برای افردای که در زمینه عکاسی پرتره فعالیت می کنند و یا فیلمبرداری از سوژه های انسانی دا رند بسیار کاربردی می باشد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در این دوربین  این مد فوکوس و همچنین فوکوس تشخیص چهره  برای فیلمبرداری در مد Movie Servo AF  ترکیب شده و به خوبی تصویر را هنگام فیلمبرداری حتی در دیافراگم‌های خیلی باز هم ، شارپ و دقیق نگه میدارد.

ضمن اینکه حسگر این دوربین دارای لرزشگیر مکانیکی است. که در 5 محور این لرزشگیر می تواند عمل کند و برای فیلمبرداری تصویری بسیار نرم و بدون لرزش را با لنزهای ساده و بدون لرزشگیر ، در دسترس قرار می دهد.

برای vLogger ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی این دوربین را می توان یکی از بهترین ها در زمینه فیلمبرداری دانست.

علاوه بر اینکه  این دوربین قادر به فیلمبرداری  با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد بلکه قادر به فیلمبرداری

با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن HD 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز می باشد.

این دوربین  برای شبکه‌های اجتماعی وتدریس آنلاین و فیلم‌برداری استریم و انواع تولید محتوای ویدئویی بواسطه ترکیب با برنامه EOS Webcam Utility Software اختصاصی خود کانن  مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما بوسیله نمایشگر 3 اینچی بازشو روی این دوربین به راحتی می توانید حین فیلمبرداری خود را مشاهده کنید تا بتوانید کادر بندی بهتری انجام دهید.

یک منظره‌یاب چشمی الکترونیکی  با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه در این دوربین برخلاف M6 II وجود دارد که می توانید محل فوکوس را با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش 3 اینچی دوربین هنگام نگاه کردن در داخل آن کنترل کنید. از مزیت‌های جالب این دوربین نسبت به مدل گران‌تر M6 II  همین قابلیت یعنی Touch and Drag AF می باشد.

از دیگر امکانات این دوربین پرقدرت می توان به وجود فلاش سر خود، کفشک جداگانه فلاش برای استفاده از فلاش‌های اکسترنال کانن، درگاه‌های ارتباطی بلوتوث و WiFi و NFC، جک 3.5mm  میکروفن و درگاه USB و HDMI اشاره کرد. دوربین کانن  M50 IIیکی از بهترین‌های رده خودش محسوب می شود که می تواند برای ثبت خاطرات خوب سال ها در کنار شما استفاده شود.

دوربین Canon EOS M200

دوربین کانن  M200 علاوه براینکه بهترین دوربین بدون آینه کانن محسوب می شود بلکه ارزان ترین نیز می باشد. در واقع امکانات عالی این دوربین در برابر قیمت آن دلیل قرار دادن این دوربین در لیست بهترین ها می باشد. که برای افرادی که می خواهند با ساده‌ترین روش، عکس‌ها و فیلم‌هایی عالی بگیرند گزینه فوق العاده ای می باشد.

بدنه بسیار کوچک مهم‌ترین نکته درباره این دوربین می باشد .اگرچه انواع لنزهای کانن سری M  روی این دوربین قابل استفاده است اما وزن دوربین با لنز15-45mm تنها 430  گرم می باشد که به راحتی می توانید آن را در جیب قرار دهید.

خیلی از امکانات از جمله امکان نصب فلاش روی این دوربین به دلیل کوچکی بدنه وجود ندارد ولی یک فلاش قدرتمند روی دوربین وجود دارد که امکان عکاسی در نور کم را بخوبی میسر می کند.

یکی از بهترین حسگر‌های غیر فول‌فریم کانن یعنی حسگر 24.1 مگا پیکسلی از نوع APS-C CMOS روی این دوربین استفاده شده است که قابلیت عکسبرداری با حساسیت ISO 100 تا 25600 هم با فرمت JPEG و هم با فرمت RAW با داینامیک رنج 14 بیت را دارد.

همچنین در این دوربین امکان عکسبرداری  با سرعت 6.1 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و نورسنجی و رزولوشن کامل با وجود پردازشگر DIGIC 8 وجود دارد.

با وجود این پردازشگر فیلم‌برداری دراین دوربین دستکمی از دوربین‌های بدون آینه میرورلس رده بالا ندارد. با این دوربین می توان با رزولوشن 4K  و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرد ضمن اینکه از فرمت سینمایی 23.98 fps هم پشتیبانی می کند.

در حالت‌های Full HD و HD 720p به ترتیب سرعت‌های اسلوموشن 60 فریم و 120 فریم هم در دسترس هستند و می توانید با سرعت روی سوژه های مختلف با وجود تکنولوژی  Dual Pixel AF روی حسگر و قابلیت STM در لنز این دوربین فوکوس کرده و سوژه را دنبال کرد.

شما می توانید با استفاده از این دوربین بدون جلب توجه، از پشت صحنه‌های فیلم‌برداری یا سمینار‌ها و اجراهای تئاتر و … عکاسی کنید چرا که یک مد عکاسی بی‌صدا روی آن قرار گرفته که صدای شاتر را کامل خفه می‌کند بنابراین این دوربین برای عکاسی خبری و خیابانی بسیار کاربرد دارد.

برای عکاسی از خودتان یک مد عکاسی روی این دوربین قرار دارد که پردازش هایی مانند رتوش چهره و محو کردن پس‌زمینه و سلف تایمر و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایشگر دوربین قابل باز شدند به بیرون بصورت کامل نیست و فقط رو به بالا و پایین تا می شود. ولی از آنجاییکه به صورت 180 درجه به سمت جلو برمی‌گردد برای فیلمبرداری از خودتان برای کاردبندی راحت هستید.

این دوربین برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با وجود قابلیت فیلم‌برداری عمودی نیز کاربرد دارد که می توانید با قرار دادن آن روی سه پایه ، ویدئو‌های لایو از خودتان ضبط کنید. باتری قدرتمند این دوربین LP-E12 می باشد که با آن می توان تا 315 شات عکسبرداری کرد که به 458 شات در حالت مصرف پایین می رسد.

امکان کنترل این دوربین از راه دور و انتقال عکس‌ها به گوشی‌های هوشمند و استفاده از نرم افزارهای اختصاصی کانن بواسطه  بلوتوث و WiFi  وجود دارد.

این دوربین برای کسانی که نمی خواهند درگیر امکانات پیچیده دوربین شوند یکی از بهترین دوربین بدون آینه کانن محسوب می شود که می توانند بهترین عکس‌ و فیلم‌ها را با کمترین دانش عکاسی و فیلم‌برداری در یک دوربین جمع و جور ثبت کنند.

 

دوربین Canon EOS R3

وقتی به بهترین دوربین آینه کانن فکر میکنیم  بدون شک دوربین R3 یکی از گزینه ها خواهد بود . خود کانن دوربین R3 را با وجودی که هنوز وارد بازار نشده ، به عنوان بهترین و قویترین دوربین خودش می نامد.درسته حسگراین دوربین همانند   R5 و R6  فول فریم می باشد اما این دوربین یک سری بینظیر در بین دوربین های بدون آینه شرکت کانن محسوب می شود که بی نمونه می باشد.

این دوربین برای سرعت و فوکوس فوق العاده بالا طراحی شده که می توان آن را یک رده میانی بین R5  و دوربین پرچم‌دار  EOS 1D X Mark III درنظر گرفت. این دوربین طراحی شده برای عکاسان حرفه ای رده بالا می باشد که دارای قابلیت عکسبرداری با 30  فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل و فوکوس و نورسنجی خودکار) با استفاده از شاتر الکترونیکی  می باشد.

این دوربین به نسبت R5  و R6  به لحاظ سرعت فوکوس و عملکرد آن در تشخیص چهره بالاتر می باشد.لذا این دوربین برای عکاسان ورزشی  که از لجظات سریع در نور کم باید عکاسی کنند بسیار مناسب است.

Without a mirror